Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  107    108    109    110    111    112    113  >>
Téma: Souvislosti kosmonautiky
20.7.2010 - 10:34 - 
Pri stavbe železničného viaduktu zachytený Kirow KSC-900 je zaujímavé premiestňovadlo, ktoré by určite našlo uplatnenie aj pri obsluhe kozmickej techniky. 
20.7.2010 - 10:48 - 
Takhle by se mohlo kosmonautiky týkat prakticky cokoli. Je třeba to tu udržet alespoň trochu v rozumných mezích. Úspěchy čínského rozšiřování železnic tu opravdu nemá žádnou souvislost s kosmonautikou. To patří třeba sem: http://forum.train.cz/
Krom toho stejně budu mazat znásobené nicky. Není to tak dávno, kdy jeden a tentýž člověk tady vystupoval pod třemi nicky a reagoval sám na sebe, že...
 
20.7.2010 - 11:37 - 
Člověčiny přesunuty sem http://politikon.kostera.name/node/8#comment-14

"Člověče", nevěřím Vám, že jste si musel změnit nick. Není k tomu důvod. A kdybyste se registroval, ušetřil byste si práci. Ach ano, pak byste si nemohl povídat sám se sebou...
 
20.7.2010 - 15:41 - 
TO :Kostera

Na váš příspěvek z 26.5.10 z 10.50 hod. o vývoji ekonomiky v Číně /zajímavé, opět jste se sám nesmazal !!!" budu reagovat takto : "Čínský HDP v prvním pololetí 2010 vzrostl o + 11,1 % /zdaleka nejrychleji ze všech velkých zemí světa/ a dosáhl 2,52 bil. USD. Tím Čína letos předhání Japonce a řadí se na druhé místo na světe , hned po USA. Ano, smažte mne, nenapsal jste to sem přeci vy ! Není pohodlné číst, že Čína roste o 11 % v době, kdy USA rostou o 2 %. Takže mažeme , hurá !
 
20.7.2010 - 15:43 - 
TO :KOstera

Přehodil jsem dvě čísla, váš ekonomický příspěvek byl ze 25.6.10 v 10.50
 
20.7.2010 - 16:03 - 
"Clověče", Vy máte velký problém se sebou samým. Nikdy nikde jsem nijak nezpochybňoval růst HDP Číny a stejně mi to stále předhazujete.
Řešte to nějak.
 
20.7.2010 - 16:59 - 
TO : Kostera

V reakci na vámi zahájenou diskuzi k čínské ekonomice příspěvkem ze dne 25.6.10 v 10.20 hodin, odpovídám svým příspěvkem již velmi pozitivním. Čína po 100 letech loni zkonzumovala poprvé více energie než ekonomika USA. Roku 2000 přitom konzumovala jen 50 % energie , co USA. Svědčí to o gigantickém růstu celé čínské ekonomiky v období 2000 - 2010.

A ještě k vašemu příspěvku o mladých lidech v Číně, kteří chtějí svoje podnikové odbory a vyšší platy. Možná mi to nebudete věřit, ale já to těmto lidem ze srdce přeju. Také si myslím, že je v Číně prostor pro zvednutí mezd v průměru o 30 až 50 % ! Ale nějaké "zázraky" tito pracovníci stejně od nových odborů neuvidí ! Existují totiž neúprosné ekonomické zákony, které další zvýšení mezd nedovolí. Podnik totiž musí vykazovat stálý zisk, jinak se zhroutí. Krásnou ukázkou příliš silných odborů je US automobilka GM, která se díky silným odborům předloni skoro zhroutila po 100 letech od svého založení. Odbory tam pracovníkům vymohly až neskutečné výhody, které GM znevýhodnil vůči německým i japonským automobilkám. Něčeho, jak se stalo v USA v GM se musí Číňané vyvarovat.

Také u nás, 20 let po revoluci, máme průměrnou mzdu 20 000 Kč, když vedle v Německu je kolem 60 000 Kč. Jak vidno, naše demokratické odbory s tím také nic nenadělají.

V Indii, která je demokratická, mají lidé asi třetinové platy vůči Číně, ani "demokratické odbory" jim tam tedy k vyšším platům nepomohly.

Čínu čeká v období 2010 -2020 skutečně přechod k ekonomice, kde se bude méně spoléhat na export a více na domácí konzum vlastních lidí. K tomu můžou právě dopomoci vysoké platy dělníků a také posílení čínské měny Juanu k dolaru. Obojí právě probíhá.


http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/svet/cina-je-nejvetsim-svetovym-zroutem-energie_175879.html
 
20.7.2010 - 20:18 - 
"Člověče" a proč to píšete? Vždyť to tu všichni ví a nikdo to nerozporuje?
A proč mi furt odpovídáte na něco, co jsem nenapsal?
Máte problém s vnímáním reality. Řešte to. Ale někde jinde.
 
20.7.2010 - 21:09 - 
HA.. človečina tu smrdí
úplne som z toho šoku stratil "ideu"
 
20.7.2010 - 22:44 - 
TO : Kostera a Alamo

A vy se domníváte, že to, co tu píšete vy se všeobecně nezná a neví ?? Musím se smát, když čtu, jak v předchozí diskuzi ještě s panem Alchymistou "objevujete" například, že vzducholodi díky svému obřímu objemu mohou dosahovat cestovní rychlosti jen kolem 150 až 200 Km/h. a že je to pro ně velká nevýhoda proti letadlům. Myslím, že kdybych se na tohle zeptal průměrného žáka 6 třídy , tak mi odpoví stejně. Naopak mnou uvedená informace, že se Čína stala poprvé největším světovým konzumentem energie byla společností IEA zveřejněna dnes - pochybuji tedy, že by to byla informace "všeobecně známá". A proč vy jste sem pane Kostera tedy psal onoho 25.6. o nespokojenosti Číňanů s nízkými platy ?? Vy si snad myslíte, že se v ČR věří na to, že platy dělníků v Číně jsou "parádně vysoké" a že jsou s tím náramně spokojeni a nechtěli by víc ??
 
20.7.2010 - 22:57 - 
TO : Kostera

Celý problém na kterém se nemůžeme shodnout je tento : Já si brouzdám po internetu a napadne mne podívat se po několika měsících, co nového se řeší v Kosmo.cz v diskuzi. K mém údivu tam čtu, jak se v sekci "souvislosti kosmonautiky" řeší mezi "starými přispěvateli" takové problémy jako třeba nespokojenost dělníků s nízkými platy v Číně, velký komfort vnitřního zařízení ve vzducholodi Hindenburg v roce 1937 ....atd. atd. Říkám si tedy :"No vida ! Tady se mluví doslova o všem možném ! Tak se taky přidám s něčím co mne zajímá !" Ale ouha ! Okamžitě jsem upozorněn, že mám vypadnout ! Že moje příspěvky jsou nemožné, na rozdíl od těch vašich, které jsou ovšem všechny fundované, k věci, promyšlené, milé, naplněné fakty,...prostě se báječně čtou.

Já prostě píšu jen věci které už všichni podrobně znají, vy ovšem objevujete samé vzácné a naprosto neznámé věci, kterým se opravdu musíme divit.
 
20.7.2010 - 23:04 - 
Zrejme by pomohlo, ak by vedla tagu "Reagovat" boli este vahy, ktore by umoznovali prihlasenym ucastnikom ohodnotit prispevok.

Na niektore blaboli sa mi reagovat nechce, ale na minusku by som si klikol rad, nech je dotycny v obraze.
Su ale tiez aj pozitivne pripady, ked je skoda k clanku nieco pridavat ale rad by som vyjadril podporu, ci uznanie.
 
20.7.2010 - 23:04 - 
"Člověče", začínám být přesvědčen, že jste totálně ale totálně nechápavý.
Takže znova polopaticky, abyste to pochopil i Vy:
Čína jede raketovým tempem, které mu nějakou dobu ještě vydrží(na tom se shodnem všichni, ačkoli mě furt peskujete, že to popírám). Toto tempo se bude snižovat v souladu s tím, jak se bude HDP na hlavu blížit HDP na hlavu amíka. A právě nedávné stávky a zyvšování mezd ukazuje, že ten proces zpomalování začal. Ostatně některé firmy z Číny už přesouvají výrobu. Toť vše. A Vy mě tu peskujete za něco, co jsem ani nenapsal a dokonce si ani nemyslím. Tohle je nějaká Vaše už snad roční obsese, že mi podsouváte Vaše nesmysly a pak s nimi vesele bojujete. Toto si řešte jinde, ne zde.

Ano, informace o spotřebě energie byla zveřejněna až dnes. Tato jediná informace. A krom toho jste napsal nepoměrně víc písmenek o věcech, se kterými se tady s Vámi nikdo hádat nebude(11%ní růst). Bojujete s Vaší vlastní představou ve Vašem mozku. Uvědomujete si to vůbec?

Vaše kecy o šesťácích raději komentovat nebudu, musel bych napsat něco o Vaší "vědecké zdatnosti" chápat psaný text...
 
20.7.2010 - 23:09 - 
"Člověče", množství peněz vložených do kosmonautiky úzce souvisí s politickou situací a ekonomikou. Proto mi to jako patřičné téma připadá. Stejně tak s kosmonautikou souvisí rozvoj vzducholodí a jejich možná extrapolace do space airship, nebo prostě jen jako nosič rakety.
Dokonce sem patří(klidně do nepolitického vlákna) debata o lokomotivách táhnoucích Sojuz apod.
Ale nevidím jeden jediný důvod, proč zrovna zde oslavovat rozvoj železniční dopravy kdekoli. S tím běžte jinam.
 
20.7.2010 - 23:13 - 
citace:
Zrejme by pomohlo, ak by vedla tagu "Reagovat" boli este vahy, ktore by umoznovali prihlasenym ucastnikom ohodnotit prispevok.

Na niektore blaboli sa mi reagovat nechce, ale na minusku by som si klikol rad, nech je dotycny v obraze.
Su ale tiez aj pozitivne pripady, ked je skoda k clanku nieco pridavat ale rad by som vyjadril podporu, ci uznanie.


Na novém portále s přestávkami(které neovlivním - práce, dovolená s rodinou, atd.) pracuji prakticky sám. Ještě chvíli vydrž.
 
20.7.2010 - 23:38 - 
človeče.. hm.. ale ja proste nechápem čo po nás chcete..
o čom chcete aby sme debatovali? a ako?
vy poviete "čína.."
a my máme po vás opakovať "čína? čína! ó čína!! ČÍNA!!!"
hm.. a bol ste vlastne niekedy v číne?
na vaše doterajšie príspevky ma proste žiadne normálne odpovede nenapadajú..
a k vzducholodiam, v prvom príspevku kde som ich spomenul, boli spomenuté ako veľká neuskutočnená technologická vízia, a položená otázka "kde sú?" alebo vlastne "prečo nie sú?"
dúfal som že sa odpovede na tieto otázky budú dať nejako porovnať s otázkami, okolo inej neuskutočnenej vízie, expanzie vesmírnych letov a technológií..
moc sa nezadarilo, a do toho ste navyše vpadol vy s fakt sprostými narážkami na propagáciu nacizmu (to ma fakt nakrklo najviac)
 
21.7.2010 - 20:59 - 
TO : Kostera

Tak snad už naposledy k ujasnění , co mi vadí. Onen váš příspěvek ke stávkám v Číně z 25.6. bude buď uznán jako takový , který do tohoto vlákna nepatří a pak bude velmi podivné, že ho sem vložil sám moderátor diskuze , který má právo ostatním účastníkům škrtat, filtrovat a přesouvat příspěvky . A nebo tento příspěvek bude uznán "jako vhodný" pro tuto diskuzi tím, že se dotýká ekonomického vývoje v Číně.

Tedy buď :

1. Příspěvek je nevhodný , vy přiznejte svou chybu a příspěvek sám sobě přesuňte.

2. Příspěvek se sem hodí, tedy o ekonomických problémech i úspěších Číny a jiných zemí - Ruska, USA, Brazílie, Indie,.... je tady dovoleno diskutovat. Pak se ovšem divím, že můj příspěvek o otevření tratě rychlovlaku v Číně, který jede 350 km/h a který lze považovat za jeden z důkazů rychlého a úspěšného vývoje techniky v této zemi byl velmi rychle přesunut. Mám tedy jasný pocit "dvojího metru" v této diskuzi = staří známí + moderátoři si tu mohou povídat o čem je napadne, ovšem někdo nový je ihned upozorněn, že sem cpe samé nevhodné věci.


A jen "malý bonbonek na závěr pro vás". Jistě si vzpomenete , jak jste mi tu před pár hodinami vyčinil , že železniční doprava absolutně nemá a nemůže mít nic společného s kosmonautikou. Tak a dnes v Rusku boural vlak s naloženým Protonem , který vezl na Bajkonur, kde měl startovat 2.září. Myslíte, že kvůli vám budou vozit Rusové své rakety na Bajkonur v kamionu TIR ??

A ještě k oné ekonomice - když mzdy, platy, odbory,... v Číně z vaší strany...tak z mojí strany zase rychlovlaky, výroba oceli, letadla, rakety, armáda,...atd. = vše je přeci ekonomika.



http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/rusko-a-okoli/v-rusku-havaroval-vlak-s-kosmickou-raketou_176006.html
 
21.7.2010 - 21:54 - 
človeče.. oné.. "predoženieme ameriku vo výrobe ocele"
čosi mi to niečo pripomína a "evokuje"..
jak to dopadlo tu nejdem rozoberať..
 
21.7.2010 - 22:18 - 
ale ten nápad postaviť repliku historickej vzducholode, nie ako model ale skutočný stroj mi akosi nie a nie zliezť z mysle..

tu je "vylepšená" o svastiky čo spomínal "človek"
http://pakd1102.pbworks.com/f/1239836788/1239836788/DS721.1935.LZ127.GrafZeppelin.jpg

bolo by to také ťažké založiť záujmové združenie, "nadáciu" ktorá by si dala za cieľ postaviť niečo také?
hmpf.. môj posledný úspech, o zorganizovanie nejakej spoločenskej akcie, sa týkal "veľkého podniku" kolo kolo mlynské v materskej škôlke..

účelom by mohlo byť práve preskúmanie možností využitia pri "humanitárnych" zásahoch..
lietajúca poliklinika? transport humanitárnej pomoci? atď..

financovanie - sponzoring..
tak napríklad motori pre tú vec by bolo možné zohnať prakticky zadarmo..
svoje logo by na gondolách skutočnej a "jedinej" vzducholode by chcel mať každý výrobca
mohla by to byť "poloreplika", a miesto plátna a "zlatotepeckej blany" by šlo na balonety a poťah použiť moderné materiály, čo zase znamená možnosť získať sponzoring od výrobcov, a mimochodom "bonus" nižšiu hmotnosť a teda aj lepší výkon oproti originálu..

otázkou je či by to potrebovalo hangár..
konštrukcia sa dá znitovať prakticky pod holím nebom, a s modernými "textíliami" ktoré sa už bežne používajú v architektúre, by vzducholoď s pevnou kostrou bola sama o sebe "lietajúca budova", a stavať "budovu" v inej budove je strata prostriedkov..

napadá ma aj "lacnejšia" vezia.. Norge..

čo sa tíka politických kecov, tak jej otec Umberto Nobile nechcel mať s fašizmom naozaj nič spoločné a tak emigroval do stalinského ruska

pridal by sa tu niekto k šialencovi, s nápadom stavať naozajstnú vzducholoď?

a čo to má spoločné s kozmom?

treba to brať ako "rozcvičku"..
ak zoženieme peniaze od sponzorov, na niečo takéto, možno sa nám podarí zohnať aj "trochu" väčšiu sumu, trebárs na.. hm???
 
21.7.2010 - 23:10 - 
Já to vzdávám. Víc polopatisticky jsem to už vysvětlit nemohl...
Anebo "člověk" vůbec nečetl, co jsem psal.
Mno, je mi to už jedno. Snahu jsem měl. Jeho politické trucpodniky budu dál přesouvat...

 
21.7.2010 - 23:11 - 
Alamo, mě ta myšlenka taky napadla. Vlastně za "obnovení nápadu" může přednáška Kuby v červnu na Kosmoschůzce. V našich podmínkách asi nelze očekávat něco obřího. Malý dálkově model ovládaný model by byl úspěch.

Ale představa mnohem levnější dopravy rakety do přibližně stejné výšky jako letadlo...je moc lákavá.
 
21.7.2010 - 23:28 - 
"V našich podmínkách.."

obávam sa že v našich podmienkach, by nebolo možné zohnať peniaze ani len na prvotnú otázku "a čo by to tak asi stálo?"
ak sme sa tu našli dvaja, ktorých "to" napadlo, tak v európe sa nás nájde oveľa viac, asi si každý povedal že je to číra nemožnosť pretože boli sami..
dnes už však existuje, internet a na ňom facebook, "nakaziť" nejakým mémom celí kopec ľudí nie je žiadny problém
ak je okolo niečoho, čosi ako "potenciál masmediálneho humbugu" tak je to toto
problém mám len ja, so znalosťami cudzích jazykov [Upraveno 21.7.2010 alamo]
 
21.7.2010 - 23:35 - 
Ekonomiku USA a tedy i její schopnosti financovat kosmonautiku podlamují obě současně vedené války v Iráku a Afganistánu. V Iráku mají USA zatím 4.400 padlých a v Afganistánu 1.050. Náklady na pobyt jednoho vojáka USA v Afganistánu za 1 rok jsou 1 milion USD. Současná válka je pro USA druhá nejdražší za 230 let jejich existence - viz. odkaz. Pouze druhá válka byla dražší = 4,15 bil. USD. Nyní - 1,15 bil. USD. Dle mého soukromého názoru jsou tyto války také jednou z příčin /kromě současné ekonomické krize v USA/ onoho odvolání letu k Měsíci do roku 2020. Současná válka v Afganistánu už pozbyla jakýkoliv smysl. Prezidentem je tam podvodník Karzájí, který zfalšoval volby a ztráty vojsk koalice jen rostou a rostou. Zatím rekordním měsícem ve ztrátách od října 2001 byl letošní červen = 103 padlých vojáků ISAF. Takhle se jen těžko vytvoří nějaké rezervy v rozpočtu USA, který byl loni deficitní o 10 % HDP a letos se čeká skoro to samé = 9 % HDP. My letos čekáme deficit 4, 5 % HDP, loni - 5,7 %, jsme tedy asi na polovině ročních deficitů v USA.


http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/amerika/usa-staly-valky-po-11-zari-uz-pres-bilion-dolaru_175960.html
 
21.7.2010 - 23:50 - 
Alamo, ten hangár by být musel. Letadla mají problémy taky. Tím spíš vzducholodě.

http://www.lubbockonline.com/images/011001/xflcrash1.jpg
 
22.7.2010 - 18:30 - 
no dobre.. niet nad pohodlie..
v európe je k dispozícii dvojica v ktorej briti stavali r100 a r101
cardington
http://www.bbc.co.uk/threecounties/content/panoramas/cardington_hangars_2_360.shtml
http://www.thestudiotour.com/cardington/index.shtml
momentálne to tam funguje hlavne ako filmové štúdio..
prenajať si to, žiadny problém


len čo by na to povedali asi nemci, že ich vzducholoď chce niekto stavať v anglicku?
....................................................

a tak ma napadá ak už nejaký hangár stavať nanovo, tak by asi nebolo zlé využiť prvotný zeppelinov nápad a spraviť ho "otočný všetkými smermi", na pontóne na vodnej ploche
[Upraveno 22.7.2010 alamo]
 
23.7.2010 - 21:41 - 
kde bolo tam bolo, boli raz západný filantropi a tí si povedali že v rámci boja s chudobou a zaostalosťou stvoria hipermobilný laptop za 100 doláčov na drevo..
jak sa snažili, tak sa snažili, ale výrobnú cenu pod 200 papierov sa im zraziť nepodarilo
potom sa nad celou tou vecou zamysleli chlapíci s komerčnej sféry, a prepukol "eee efekt"
dosť možné že nás čaká jeho nová verzia a ešte explozívnejšia
India predstavila najlacnejší laptop na svete - za 27 eur
http://ekonomika.sme.sk/c/5476417/india-predstavila-najlacnejsi-laptop-na-svete-za-27-eur.html
http://ibnlive.in.com/news/india-unveils-rs-1500-tablet-pc/127289-11.html?from=tn
feature=player_embedded
jedná sa o tablet, a očakávajú že finálnu cenu pri predaji dokážu zraziť pod 20 doláčov..

hardvér nič moc, ale zdá sa že to funguje, a za tú cenu "no, nekupte to.."
 
23.7.2010 - 22:17 - 
Jaderná energie pro výrobu elektřiny zažívá nyní postupnou renesanci. Po otřesném zážitku z exploze v Černobylu v dubnu 1986 byl zájem o atomové elektrárny utlumen. Nyní dochází k jejich rychlé renesanci. Průkopníkem tohoto snažení je dnes Čína. V současnosti je ve světě nově rozestavěno 59 atomových reaktorů, z toho 24 v Číně. Rozestavěný výkon v celém světě je 60 075 MW, z toho v Číně 26 560 MW, tedy 44 % !! nově stavěné celosvětové kapacity. Můžeme si to přeložit také tak, že na 191 zemí , členů OSN, připadá jedna polovina a druhá polovina na samotnou Čínu. Atomové elektrárny si můžou dovolit stavět ve větším měřítku pouze bohaté země, postavit jeden blok o 1000 MW stojí často 5 mld. USD a trvá to většinou 5 let. Čínské snažení na poli výstavby atomových elektráren je nutno brát jako fenomenální výkon, Čína má rozestavěných 24 reaktorů , USA - 1 /slovy jeden/. Přitom většina atomových centrál v USA byla postavena mezi roky 1960 až 1980 , je jim tedy 30 až 60 let = je na čase začít budovat jejich náhrady. Jsou to "dědečkové".



http://www.world-nuclear.org/info/reactors.html
 
23.7.2010 - 22:19 - 
vzdávam to.. na človeka proste nemám  
23.7.2010 - 23:59 - 
citace:
vzdávam to.. na človeka proste nemám
To nerieš.

V súčasnosti Čína prevádzkuje 12 energetických reaktorov v tuším štyroch elektrárňach.
Pokiaľ chce sprevádzkovať v najbližších piatich rokoch okolo 55 reaktorov na daľších 16 lokalitách, tak to bude celkom sranda - nebudú zrejme mať dosť skúsených operátorov, prevádzkových inžinierov a personálu. Ľudí vzdelaných v odbore síce áno (číňanov je ako maku a učenie sa ich "baví", na rozdiel od našich študentov), ale tí budú takmer bez praktických skúseností. To smrdí poriadnym černobylským pruserom už v prvých rokoch prevádzky...
 
24.7.2010 - 00:52 - 
"Člověk" umí jen papouškovat kusé informace. Ale už se nesvede nad nimi zamyslet, natož tak dopídit se detailů. JE v Číně je ideální příklad. Kdo že tam staví? Co že tam staví? A proč? To už "člověk" neví, jinak by tu hýkal nad jinou zemí...  
<<  107    108    109    110    111    112    113  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.214559 vteřiny.