Podle NASA zdroje na nsf SpX dokončili akceptační testy F9 1.1 a směřují k prosincovému datumu startu mise CRS-3.
Poškozená část Lucova skafandru (EMU PLSS) by měla být touto misí dopravena k pozemní inspekci/opravě. Přičemž nahoru bude dopraven nový PLSS.
Ještě jeden postřeh z NSF - podle nových snímků motorové sekce F9 1.1 se zdá, že mimo úroveň motorů v octawebu není vysunut jen centrální výkyvný motor, ale ještě další dva protilehlé po obvodu.
Dají se vytušit podle perspektivou zvětšeného výstupního průměru trysky. Na snímku dokončeného stupně v předchozím příspěvku je to zakrytovaný motor dole, vlevo od středu a nahoře, vpravo od vertikály. Na snímku rozestavěného stupně jsou tyto dva motory na pozicích o jednu vedle po směru hodinových ručiček.
Důvodem bude zřejmě jejich využití při boost-back zážehu a optimálnější rozložení teplotního pole a vibrací v motorové sekci.
citace:
Důvodem bude zřejmě jejich využití při boost-back zážehu a optimálnější rozložení teplotního pole a vibrací v motorové sekci.
zrejme tam bude aj dalsi dovod- na riadenie rakety sa asi pouzivaju tieto tri vysunute motory, ostatne su napevno. Tie vysunute potom maju trochu viac priestoru na vychylovanie.
Zaujimalo by ma cim sa riadi raketa okolo pozdlznej osi, ked hori iba jeden motor (pri zostupe). Ci je tam vykyvny vyfuk plynoveho generatora ako na druhom stupni, alebo ci sa pouzivaju iba pomocne trysky na stlaceny plyn.
isp merlinu 1d vac:
"SpaceX's Merlin vacuum engine has the highest vaccum specific impulse (isp)--a measure of engine efficiency--of any American liquid oxygen/kerosene engine with a vaccum isp of 340 seconds."
a tah: 801 kN
Ještě jeden postřeh a dotaz týkající se testovací oblasti v Texasu.
Kousek od velkého testovacího standu pro první stupeň F9 vykopali a vybetonovali velkou jámu pro odvod splodin.
Hádám, že to staví kvůli smeřování hluku z testů směrem od obydlené oblasti(McGregor). Každopádně jsem zvědav jak to bude ve finále výpadat. Asi to bude podobné jako vypouštěcí rampa, protože je určitě výhodnější ten stupeň zvednout pomocí erektoru než jeřábem na vrchol věže.
citace:4 týždne do 5.9....
nepamätáte si niekto, aké boli časové intervaly pre rollout - wdr - a pod. pre predchádzajúce lety?
si vazne myslis ze poletia 5.9?
ale inak, ak ma pamat nesali, tak wdr bol tak tyzden az dva pred startom a hotfire tak den, dva pred startom. Sa mi tak mari... [Upraveno 09.8.2013 yamato]
citace:4 týždne do 5.9....
nepamätáte si niekto, aké boli časové intervaly pre rollout - wdr - a pod. pre predchádzajúce lety?
si vazne myslis ze poletia 5.9?
ale inak, ak ma pamat nesali, tak wdr bol tak tyzden az dva pred startom a hotfire tak den, dva pred startom. Sa mi tak mari... [Upraveno 09.8.2013 yamato]
dik
hmm... ani veľmi nie
ale zatiaľ by to ešte mohli stihnúť, preto sa pýtam, že aký bol harmonogram pri predch. lete, aby sa to dalo porovnať aspoň približne
no, na NSF to vidia tak na november ak by mal byt start vazne o 4 tyzdne, tak touto dobou uz by mali na vanderbergu cvicit s raketou (rollouty, vztycovanie, fotky z hangara...) Co sa zjavne nedeje...
citace:no, na NSF to vidia tak na november ak by mal byt start vazne o 4 tyzdne, tak touto dobou uz by mali na vanderbergu cvicit s raketou (rollouty, vztycovanie, fotky z hangara...) Co sa zjavne nedeje...
hej, ten november tipol používateľ "Jim" - on sa často trafí (on má inak neskutočné znalosti ohľadom letov do vesmíru - aj čo sa týka fyziky, orbitálnej mechaniky, ale aj histórie, činnosti nasa a tak - robí integration managera alebo také niečo na ksc, hehe... také niečo by som bral )
citace:na L2 sa vraj zjavili nejake "excellent updates" ohladom datumu startu
excellent updates znamenajú v tomto prípade, že je tam zoznam vecí, na ktorých spacex momentálne pracuje, co sa týka nosiča a launch padu...
s tým, že 5.9. je stále "real possibility"
:)
edit:
ale je tam aj iný príspevok, ktorý hovorí len net spetember...
takže to je tak uvidíme [Edited on 11.8.2013 Agamemnon]
citace:vzhladom k tomu ze raketa bola odoslana na VAB koncom jula, tak september by bol taky maly zazrak...
je tam - na nsf - niekde aj zoznam vecí, čo potrebujú urobiť pred štartom - hlavne čo sa týka testov na launch pade (keďže to je nový pad) - vrátane takých ako je dvihnutie nosiča, test tankovanie nosiča, etc...
po týchto testoch musia zase stiahnuť nosič späť do hangáru, integrovať náklad, otestovať a potom znovu von a na štart...
vyzerá to, že vo vafb im to ide celkom dobre teraz, aj keď mám pocit, že 5.9. to nestihnú:
"Based on what I've heard from talking with our engineers that have been there for the last month, things are actually progressing very well for the most part. That's about all I can say...."
to uz by sme museli pocut o veciach ako wdr, ak to maju stihnut. To ze o nich nepocujeme sice neznamena ze sa nedeju, ale skor to vyzera na posun nez na start.
p.s. - ako je vlastne situovany vafb? moze tam nejaky civil nafotit raketu na rampe, ako v ksc, alebo je to uplne izolovane a sme vydani napospas PR oddeleniu Spx?