Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  109    110    111    112    113    114    115  >>
Téma: Falcon 1 a Falcon 9
18.1.2017 - 23:50 - 
Měřítko se lépe vnímá, když vedle rakety vidíme lidskou postavu :-)
 
19.1.2017 - 00:14 - 
Měřítko se lépe vnímá, když vedle rakety vidíme lidskou postavu

Páni, jenom ty vzpěry samotné jsou tlusté jako člověk!
 
30.1.2017 - 10:48 - 
echostar 23 sa posúva až za CRS-10, ktorý bude niekedy v polke februára. LC-39A zjavne ešte nie je úplne ready. 
01.2.2017 - 11:51 - 
hezky!

https://twitter.com/SpaceX/status/826598817864761344
 
01.2.2017 - 13:08 - 
Tusim ho konecne aj umyli ☺

Tento rok ocakavam dva hajlajty - znovupouzitie boostra a FalconHeavy. Uz sa neviem dockat ☺
 
03.2.2017 - 20:16 - 
Doufám, že se problémy neobjeví a block 5 už bude bez problému

https://www.wsj.com/articles/congressional-investigators-warn-of-spacex-rocket-defects-1486067874
 
04.2.2017 - 10:27 - 
http://spaceflightnow.com/2017/02/03/spacex-rocket-tagged-for-reuse-test-fired-in-texas/

"SpaceX is only putting the rocket booster assigned to fly with SES 10 through standard preflight testing."

Ak je to pravda, tak znovupouzitie boostra si nevyzaduje nijaku zvlastnu udrzbu. Len standardny akceptacny test.

To by znamenalo ze F9 je uz teraz svetelne roky pred STS.
 
04.2.2017 - 10:53 - 
quote:
http://spaceflightnow.com/2017/02/03/spacex-rocket-tagged-for-reuse-test-fired-in-texas/

"SpaceX is only putting the rocket booster assigned to fly with SES 10 through standard preflight testing."

Ak je to pravda, tak znovupouzitie boostra si nevyzaduje nijaku zvlastnu udrzbu. Len standardny akceptacny test.

To by znamenalo ze F9 je uz teraz svetelne roky pred STS.


Takových naivních domněnek již bylo v historii aerokosmického průmyslu mnoho, všechny skončily fiaskem.
 
04.2.2017 - 11:03 - 
quote:

Takových naivních domněnek již bylo v historii aerokosmického průmyslu mnoho, všechny skončily fiaskem.


ano? booster orbitalneho nosica na KPH zachraneny v neposkodenom stave, bez kontaktu s morskou vodou, pieskom alebo cimkolvek inym?

Mozete prosim menovat tie mnohe projekty, ktore sa dostali do tohto stadia a skoncily fiaskom?
 
04.2.2017 - 12:23 - 
90% za vynesení družice použitým stupněm - to není zrovna moc úspora pro uživatele- za při tom větší riziko ( je jasné, že tu znovupoužitelnost musí někdo zaplatit ) 
04.2.2017 - 12:47 - 
quote:
90% za vynesení družice použitým stupněm - to není zrovna moc úspora pro uživatele- za při tom větší riziko ( je jasné, že tu znovupoužitelnost musí někdo zaplatit )


Téhle poznámce moc nerozumím.
Jde o snížení cen? Jde.
Tvrdil někdo, že cena ihned spadne o dosud teoretickou hodnotu? Ne.

Naopak mi připadá logické, když cenu budou snižovat postupně.
 
04.2.2017 - 12:50 - 



 
04.2.2017 - 13:38 - 
quote:

Téhle poznámce moc nerozumím.
Jde o snížení cen? Jde.


Předpokládal bych, že pokusnému králikovi za to riziko něco dám
 
04.2.2017 - 14:13 - 
quote:
quote:

Téhle poznámce moc nerozumím.
Jde o snížení cen? Jde.


Předpokládal bych, že pokusnému králikovi za to riziko něco dám


10% zo 60milionov je 6mega

SpX kvoli tejto inovacii vybudovala program Grasshopper, dve ASDS a niekolko plosin na zemi, plus nespocet simulacii, sw vyvoj atd. Navyse stale nedosahuju stanoveny rocny pocet startov pre planovane cashflow. Takze cena pojde dole asi postupne.

Navyse, uz teraz su lacnejsi nez konkurencia (ta co vyplaca slusne platy v solidnej mene). Takze by teoreticky nemuseli zlacnit vobec a uzivat si kralovske marze.
 
05.2.2017 - 21:53 - 
quote:
...Navyse, uz teraz su lacnejsi nez konkurencia (ta co vyplaca slusne platy v solidnej mene). Takze by teoreticky nemuseli zlacnit vobec a uzivat si kralovske marze.

Ak budu rovnako spolahlivy a pritom si uzivat kralovske marze, tak klobuk dolu
 
05.2.2017 - 22:41 - 
Důležitý je, jak se změní cena pojištění při užití použitého nosiče ... Což se uvidí až používáním ... Tam se taky uvidí reálné náklady a znovuzporvoznění nosiče ... Ale významný krok to je.

quote:

10% zo 60milionov je 6mega

SpX kvoli tejto inovacii vybudovala program Grasshopper, dve ASDS a niekolko plosin na zemi, plus nespocet simulacii, sw vyvoj atd. Navyse stale nedosahuju stanoveny rocny pocet startov pre planovane cashflow. Takze cena pojde dole asi postupne.

Navyse, uz teraz su lacnejsi nez konkurencia (ta co vyplaca slusne platy v solidnej mene). Takze by teoreticky nemuseli zlacnit vobec a uzivat si kralovske marze.
 
06.2.2017 - 07:50 - 
quote:
Důležitý je, jak se změní cena pojištění při užití použitého nosiče


myslim ze niekde uz zaznela informacia od poistovni, ze nijak. Ale asi to uz nenajdem...

quote:
Tam se taky uvidí reálné náklady a znovuzporvoznění nosiče


ak je pravda ze jedina priprava na znovupouzitie je akceptacny test boostra, ako sa pisalo v clanku co som linkoval, tak to vela napoveda o tych realnych nakladoch. To uz je velmi blizko k "natankuj a let"

p.s. nasiel som to https://spaceflightnow.com/2016/09/13/ses-stands-by-spacex-after-getting-good-discount-on-reused-rocket/

"SES says there was “no material change” to the insurance coverage or the company’s premium payment after cinching the agreement to launch SES 10 on a “flight-proven” rocket." [Edited on 06.2.2017 yamato]
 
06.2.2017 - 16:45 - 
je to problem?

http://www.spaceflightinsider.com/organizations/space-exploration-technologies/preliminary-gao-report-calls-commercial-crew-vehicles-question/
 
06.2.2017 - 23:36 - 
quote:
je to problem?

http://www.spaceflightinsider.com/organizations/space-exploration-technologies/preliminary-gao-report-calls-commercial-crew-vehicles-question/


No to je otázka. Bral bych to zřejmě jen jako varování ze strany GAO a vytváření si alibi...
 
07.2.2017 - 08:15 - 
GAO je účetní organizace (cifršpióni), kontrolující státní výdaje. Když začne hodnotit technické aspekty, výsledky stojí za houby. Chápu, že díky přistáním mají údaje, jaké z ostatních raket nemají, ale za celou dobu došlo pokud vím k jednomu selhání jednoho motoru Merlin, kdy ale mise běžela dál a vše dopadlo OK. Změny, které kritizují, vyplývají ze zkušeností z provozu, případně s experimenty pro zvýšení nosnosti (podchlazený kyslík) a jsou normálním vývojem. GAO může jen doporučovat, takže pokud to NASA nebude vadit, můžou létat. Na rozdíl od STS má DragonRider ověřený záchranný systém. 
07.2.2017 - 08:52 - 
Konkretne ide o mikropraskliny na cerpadle Merlinu. Podla SpX su cerpadla "robustne" (podotykam ze doteraz ziadne cerpadlo nezlyhalo), ale problem budu riesit aby k prasklinam nedochadzalo.
Podla mna ziadna drama...
 
07.2.2017 - 12:31 - 
Cituji Yamato z vlákna „Novákoviny“ : „To ze k technologii superpodchladeneho kysliku neexistuje databaza poznatkov, je vysledkom pos*atosti z inovacii v poslednych desatrociach. Ten napad existuje od zaciatkov kozmonautiky a jeho vyhody su evidentne. SpaceX proste slape cestu.“
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nezúčastňuji se posledních diskusí v tomto vláknu ani ve vláknu „Novákoviny“, neboť některé začaly často hrubě známkovat a osočovat nekonformní názory. Chci se vrátit čistě k technickým otázkám F9FT, s čímž souvisí i má reakce na výše uvedený citát.

Dám příklad z rakety Atlas 5: Tato raketa má relativně jednoduchou konstrukci – jeden hlavní motor v 1.stupni, jeden nebo 2 motory v druhém stupni. Přesto nabízí nosnost na GTO v různých modifikacích pouze změnou počtu boosterů na TPH od 4750 kg až do 8900 kg. Nepotřebuje žádné podchlazování paliva, ale ani extrémní konstrukční čísla, což vše přímo souvisí se spolehlivostí a tu má proto vynikající. Na př. konstrukční číslo 1.stupně F9FT je 19,2 , u druhého 28,8. Atlas 5 má 14,3 a 9,1 .Podchlazování paliva bylo použito jak u ruské N1, tak u F9FT z důvodu potřeby zvýšit nosnost, neboť nebylo již možno radikálně měnit konstrukci rakety, ani přidávat nějaké boostery. „Inovaci“ podchlazení nepoužívá žádný jiný výrobce, protože zvyšuje možnost selhání rakety, a přináší provozní problémy. Ani nové typy raket jako bude Vulcan, Ariane 6, Angara 5 nebudou podchlazovat palivo.
Čistě po stránce technické má F9FT vynikají parametry v důsledku podchlazování, vysokých konstrukčních čísel a zvýšení tahu Merlin 1D až o 24% proti původnímu na hranici 756 kN (sl). To umožnilo zvýšit startovní hmotu na cca 550 tun a výšku na 70 m. Hlavní otázka je, zda tyto úpravy zaručí potřebnou spolehlivost i pro vynášení posádky. Nespornou a zatím unikátní předností je možnost vrátit 1. stupeň, což konkurence nemá.
SpX se snaží jednou raketou postihnout celou škálu nosností na LEO i GTO, což nemůže být vždy ekonomické (F9H bude patřit do jiné kategorie), má však v podstatě 2 stupně nosnosti – bez návratu a s návratem 1. stupně.
 
07.2.2017 - 15:38 - 
quote:
Konkretne ide o mikropraskliny na cerpadle Merlinu. Podla SpX su cerpadla "robustne" (podotykam ze doteraz ziadne cerpadlo nezlyhalo), ale problem budu riesit aby k prasklinam nedochadzalo.
Podla mna ziadna drama...


Byly doby, kdy někde odpadávala pěna a loupaly se dlaždičky. Taky to nebylo žádné drama ...
 
07.2.2017 - 15:45 - 
quote:
quote:
Konkretne ide o mikropraskliny na cerpadle Merlinu. Podla SpX su cerpadla "robustne" (podotykam ze doteraz ziadne cerpadlo nezlyhalo), ale problem budu riesit aby k prasklinam nedochadzalo.
Podla mna ziadna drama...


Byly doby, kdy někde odpadávala pěna a loupaly se dlaždičky. Taky to nebylo žádné drama ...



A přesto v tom nechali lítat lidi. Nyní, když to není státní, jsou přepečliví.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
07.2.2017 - 19:19 - 
quote:

Byly doby, kdy někde odpadávala pěna a loupaly se dlaždičky. Taky to nebylo žádné drama ...



myslel som to skor tak, ze mikrotrhliny nesposobily ziadny problem v obvyklom procese akceptacny zazeh - hotfire - start, a sucasne sa na ne prislo a SpX ich riesi.
 
10.2.2017 - 15:24 - 
Start 18.2. se pomalu blíží, dnes by měl být Falcon 9 usazen na rampu kvůliva hot fire tečstu.

http://spaceflightnow.com/2017/02/10/pad-39a-mission-status-center/

 
10.2.2017 - 21:49 - 
Už stojí

 
11.2.2017 - 08:00 - 
http://www.universetoday.com/133383/first-spacex-falcon-9-erected-historic-launch-pad-39a-feb-18-blastoff/ 
11.2.2017 - 18:33 - 
Hot-fire presunuty na nedelu 
12.2.2017 - 14:30 - 
Testovací zážeh je plánován na 16:00-0:00 SEČ

http://spaceflightnow.com/2017/02/10/pad-39a-mission-status-center/

Dnešní svítání

 
<<  109    110    111    112    113    114    115  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.422409 vteřiny.