Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen
Poslední návštěva: 12.5.2024 - 15:15

< Předchozí téma   Další téma ><<  10    11    12    13    14    15    16  >>
Téma: Falcon Heavy
18.10.2012 - 23:21 - 
citace:
Rozkouskovat naklad k Mesici pres 2 FH vyjde levneji nez 1x start SLS k Mesici.


Nejsem si jistý, jestli to lze říci takhle všeobecně, a jestli každý náklad půjde rozkouskovat.
 
18.10.2012 - 23:24 - 
Až FH bude létat - tak teprve bude cena relativně jistá - prostě nečekané potíže se mohou obejevit vždy - do té doby je to jen spekulace založené na dostupných informacích. 
18.10.2012 - 23:31 - 
M.Kostera: Proč se tedy kyslíkovodíkový urychlovací stupeň FH neuvádí pro GTO? (původní nosnost FH se uváděla 19 tun na GTO, nyní jen 12 tun).
H.Vacek: souhlas
x: souhlas
 
18.10.2012 - 23:40 - 
Protože takový stupeň nemají. Jen si dovoluji tvrdit, že až budou chtít jít za GEO, tak ho budou muset mít. Buď přímo jako další stupeň, nebo jako náklad(např. 2x 45 tun, kde jeden z nákladu bude EDS s Raptorem, RL-10, Vinci,...). 
19.10.2012 - 00:16 - 
Dobře, má to logiku. S touto logikou ovšem nerozumím tomu, proč Musk místo EDS pro FH nyní zveřejnil ideu MCT. 
19.10.2012 - 00:33 - 
On chce penzi strávit na Marsu a na to mu FH nebude stačit. Ovšem neefektivita v případě použití kerosenu pro lety za GEO zůstává. Možná použije metan, což by bylo trochu výhodnější. Ale i v případě MCT asi bude muset přijít s něčím lepším, aby to nebylo tak neefektivní. Ovšem zatím o MCT víme celkem prd... 
19.10.2012 - 07:12 - 
citace:
citace:
Komercne vyuzivany FH vyjde 80-120 mil. za start.
To je odhad jednotkové ceny při 10 startech Falcon Heavy ročně.

a co je podstatne... odhadovana, a bez ceny za integraciu nakladu

@raptor:
ten z toho vynechajte... neexistujuci motor... kym fh je, povedzme, skoro dokoncena... raptor je na tom asi ako sabre (mozno ani tak nie)
ked fh da 53t na leo, tam sa to posklada a poslednym letom sa vynesiem nejaky urychlovaci stupen (hydrolox najskor) - len pozor, lebo to bude potrebovat aj preletovy stupen, ktory to spomali pri cieli (a to uz bude hypergol)...
centaur ma zivotnost v hodinach

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
19.10.2012 - 07:29 - 
citace:
Náklad by se musel kouskovat do víc raket Falcon Heavy. Například na GTO má Falcon Heavy dokonce nižší nosnost než Delta IV Heavy (12 tun oproti 13 tunám). Delta IV Heavy má přitom nosnost k Měsíci (TLI) 10,7 tuny, u Falconu Heavy to tedy bude přibližně 10 tun. Přitom SLS Block I/ICPS má mít nosnost k Měsíci (TLI) 24,5 tuny, SLS Block II cca 50 tun. Takže cena až 600 milionů USD za 5 raket Falcon Heavy jako ekvivalentu SLS Block II + další starty (a výdaje) kvůli potřebě palivové stanice na LEO.
Podobně jako Martin se domnívám, že raketa Falcon Heavy by se pro tento případ musela použít jen na to, kde je dostatečně efektivní, tedy pro starty na LEO. EDS se pak už musí brát jako "náklad" (který nemusí dodávat SpaceX). Takže pro let k Měsíci opravdu jen dva starty (bez nutnosti "palivové stanice" na LEO), jeden start s EDS (cca 50 tun) a druhý start s nákladem k Měsíci (také cca 50 tun, takže prakticky totéž, jako SLS Block II). Samotné vybavení pro let k Měsíci (po TLI) by se tedy vlastně vůbec nemuselo "kouskovat" a mohlo by být zkonstruováno téměř stejně, jako pro SLS. Souhlasím ale s tím, že to jsou zatím všechno jen spekulace. Uvidíme, jak to bude dál pokračovat.
 
19.10.2012 - 09:28 - 
ale je pozoruhodne, ako sa chlapci na NSF dokazu obcas prespekulovat az celkom blizko realite. Kedysi tam ktosi spekuloval, ze F9 1.1 bude mat motory po obvode, na zaklade akehosi rozostreneho obrazka. Nakoniec sa ukazalo ze to tak bude.
Tiez tam ktosi spekuloval o superraketach FX a FXX, nakoniec SpaceX potvrdilo existenciu projektu MCT

Ja len jaksi stale nechapem ekonomicku podstatu takej rakety. A mozno ani ziadnu nema. Mozno sa uz dopredu pocita ze je to cisto ucelovy, stratovy projekt. Predsalen, Muskove ciele su ine nez zisk. Zisk je len nastroj...
 
19.10.2012 - 09:34 - 
ten oktagon... to vyslo z jednej animacie, ktoru tam niekto rozobral... a potom (takmer okamzite) to tam potvrdil jeden clovek z ksc, ktory o tom mal interne info... najvacsia sranda je, ze to dohadovanie pokracovalo, aj ked to tam ten clovek potvrdil...

fx a fxx su nosice z prezentacie, ktoru robil jeden z byvalych zamestnancov spacex pred par rokmi...

ale inak z toho mnozstva dohadov, co tam su, je jasne, ze par sa trafi

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
19.10.2012 - 13:25 - 
a neni nejake interne info aj o FH? Uz by to chcelo nejake novinky

Inak, ohladom triafania, zopar ludi sa trafilo aj do vypuknutia krizy, a zozali slavu. Pritom princip rovnaky - strielaj kolko vladzes, raz sa trafis
 
19.10.2012 - 13:28 - 
citace:
a neni nejake interne info aj o FH? Uz by to chcelo nejake novinky

Inak, ohladom triafania, zopar ludi sa trafilo aj do vypuknutia krizy, a zozali slavu. Pritom princip rovnaky - strielaj kolko vladzes, raz sa trafis


Asi jako pani Columbova. Nikdo ji nevidel, ale tusime, ze existuje.
 
19.10.2012 - 13:38 - 
ja som ziadne novinky nevidel... keby ano, tak ich pastnem

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
19.10.2012 - 19:44 - 
citace:
a neni nejake interne info aj o FH? Uz by to chcelo nejake novinky

Inak, ohladom triafania, zopar ludi sa trafilo aj do vypuknutia krizy, a zozali slavu. Pritom princip rovnaky - strielaj kolko vladzes, raz sa trafis


myslíš niečo takéto?
http://www.kosmo.cz/modules.php?op=modload&name=XForum&file=viewthread&tid=1386&pid=65406#pid65406
keď som špekuloval o tom, či na "to" nie je najvýhodnejšie miesto balónov, namontovať nožičky?
bolo..
volá sa "to" grasshopper..
 
19.10.2012 - 23:28 - 
citace:
Podobně jako Martin se domnívám, že raketa Falcon Heavy by se pro tento případ musela použít jen na to, kde je dostatečně efektivní, tedy pro starty na LEO. EDS se pak už musí brát jako "náklad" (který nemusí dodávat SpaceX). Takže pro let k Měsíci opravdu jen dva starty (bez nutnosti "palivové stanice" na LEO), jeden start s EDS (cca 50 tun) a druhý start s nákladem k Měsíci (také cca 50 tun, takže prakticky totéž, jako SLS Block II). Samotné vybavení pro let k Měsíci (po TLI) by se tedy vlastně vůbec nemuselo "kouskovat" a mohlo by být zkonstruováno téměř stejně, jako pro SLS. Souhlasím ale s tím, že to jsou zatím všechno jen spekulace. Uvidíme, jak to bude dál pokračovat.
Aleši, tvým úvahám rozumím, stejně jako jsem již napsal k příspěvku Martina Kostery, že to má logiku.

Ale např. z této studie letu k asteroidu:

http://www.newspacewatch.com/docs/IAC-12.D3.2.3.x15379-NASAStudy.pdf

vyplývá, že na zvládnutí stejného úkolu, na který stačí tři rakety SLS s nosností 100 tun na LEO (tzn. zřejmě verze Block IA) [Figure 2], by muselo být při použití kryogenního paliva v CPS osm startů raket Falcon Heavy proložených čtyřmi Deltami IV Heavy (aby se to vešlo do rozumného časového rozpětí) plus jeden Falcon 9 [Figure 5].
Uvidíme, jestli vymyslí nějaké schéma, podle kterého by stačil dvojnásobek startů.
 
20.10.2012 - 11:52 - 
citace:
vyplývá, že na zvládnutí stejného úkolu, na který stačí tři rakety SLS s nosností 100 tun na LEO (tzn. zřejmě verze Block IA) [Figure 2], by muselo být při použití kryogenního paliva v CPS osm startů raket Falcon Heavy proložených čtyřmi Deltami IV Heavy (aby se to vešlo do rozumného časového rozpětí) plus jeden Falcon 9 [Figure 5].
Uvidíme, jestli vymyslí nějaké schéma, podle kterého by stačil dvojnásobek startů.


záleží jedine na cieli ktorí sleduješ..
ak chceš lietať "do nikam", pomocou kreatívneho účtovníctva presviedčať ľudí že vesmírne lety sú drahé a nedostupné, a snažíš sa aby to všetko zostalo famóznym "športom pre superhrdinov", na ktorí sa môžu ostatný len s úžasom dívať.. tak áno supernosič je to pravé orechové

ale akonáhle do toho zamontuješ základňu stanicu, ktorú je treba pravidelne zásobovať, a viesť s ňou pravidelný dopravný spoj
zistíš že supernosič a reklamný humbug okolo neho, je akurát
"pinnocchio plávajúci na znak v satanovej žumpe.."
 
03.1.2013 - 12:15 - 
http://www.osel.cz/index.php?clanek=6632 
03.1.2013 - 12:23 - 
citace:
http://www.osel.cz/index.php?clanek=6632


crossfeed je namontovany uz v sucasnych F9?? WTF???
 
03.1.2013 - 12:33 - 
áno... pre motory centrálneho (moja pozn.: jediného) stupňa f9 sa používa palivo centrálneho (moja pozn.: jediného) stupňa...

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
03.1.2013 - 12:37 - 
mozno ze sa vie prehodit privod medzi motormi. Cize ak sa ti upcha trubka k motoru c. 1, tak to prehodis a plnis ho trubkou z motoru c. 4. Takze ti nezhasne jednicka, ale styrka. Chytreee  
07.3.2013 - 07:17 - 
Tento obrázek jsem našel na foru ke hře Kerbal Space Program. Mělo by se jednat o část startovací rampy FH.





Skupina nadšenců vytvořila pro tuto hru plně funkční model rakety FH + Dragon. V balíčku je Falcon1

http://forum.kerbalspaceprogram.com/showthread.php/24162-WIP-KerbX-A-SpaceX-analogue-for-KSP/page92
 
07.3.2013 - 11:16 - 
Doplňuji i ostatní fotografie z návštěvy SpaceX rampy SLC-4E ve Vandenbergu Charlesem Boldenem z 11.2., mimojiné při příležitosti startu Atlasu5 z SLC-3E.

http://photos.denverpost.com/2013/02/11/photos-first-lookspacex-launch-complexvandenberg-afb
 
07.3.2013 - 12:53 - 
fiiii

 
20.3.2013 - 10:58 - 
Nějaké ilustrace FH se také objevili v jednom populárně laděném článku Popular Science. Je na několika fórech a tak ho tedy dám i sem.

Obrázek je sice pěkný, zároveň ale upozorním že nepřesný hlavně ve spodní části nosiče.
Kryty rohových motorů čtvercové základny v1.0 se zde asi nepředpokládají.
Poslední verze M1D vypadá už trochu jinak. Především výfuk plynového generátoru je podstatně zkrácen.




Dodám také že v původním článku je potom také pár nepřesností...

Velmi nepravděpodobný přechod centrálního stupně na částečný tah až v T+2:45 minutě před separací boosterů. Ten bude určitě v první minutě, každopádně před Mach1 a MaxQ. Před separací se spíš dá čekat snížený tah všech 3 stupňů.
Popis CrossFeedu je také standartně nepřesný. Zásobovat se jím zde mají jak známo pouze 3 postranní motory.

http://www.popsci.com/science/article/2013-03/most-powerful-space-rocket
 
06.6.2013 - 15:16 - 
Nič nové o FH? 
06.6.2013 - 16:24 - 
citace:
Nič nové o FH?


nič... tohto roku fh nečakaj... bude úspech ak to vôbec stihnú budúci rok
teraz majú dosť problémov s v1.1 - ako s nosičom, tak s rampou na vafb, a vecami okolo

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
06.6.2013 - 16:32 - 


nič... tohto roku fh nečakaj... bude úspech ak to vôbec stihnú budúci rok



to ani nečakám,,, len som chcel vedieť či nie sú nejaké nové informácie o FH povedzme na zahraničných diskusiách
 
06.6.2013 - 16:33 - 
citace:
to ani nečakám,,, len som chcel vedieť či nie sú nejaké nové informácie o FH povedzme na zahraničných diskusiách


sledujem len nsf, v podstate, ale tam nie je nič nové zatiaľ... každý v podstate sleduje teraz situáciu okolo v1.1
[Edited on 06.6.2013 Agamemnon]

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
13.6.2013 - 20:43 - 
vyzerá to, že pôvodne prvý let FH z VAFB bol zrušený (pôvodne 2014)...
takže prvý let FH sa uskutoční z KSC najskôr v r. 2015:

September - Demo Flight STP-02: DSX, FORMOSAT 7A/7B/7C/7D/7E/7F, TBD - Falcon Heavy - Canaveral SLC-40

http://www.spacenews.com/article/civil-space/35576funding-uncertainty-could-hobble-us-taiwan-weather-satellite-mission#.UboRzT6FVlt
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=8184.msg1056925#msg1056925

 

____________________
Per aspera ad astra - 42
 
14.6.2013 - 08:15 - 
citace:
vyzerá to, že pôvodne prvý let FH z VAFB bol zrušený (pôvodne 2014)...
takže prvý let FH sa uskutoční z KSC najskôr v r. 2015:

September - Demo Flight STP-02: DSX, FORMOSAT 7A/7B/7C/7D/7E/7F, TBD - Falcon Heavy - Canaveral SLC-40

http://www.spacenews.com/article/civil-space/35576funding-uncertainty-could-hobble-us-taiwan-weather-satellite-mission#.UboRzT6FVlt
http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=8184.msg1056925#msg1056925



čiže 2017
 
<<  10    11    12    13    14    15    16  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.217408 vteřiny.