Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  17    18    19    20    21    22    23  >>
Téma: Falcon Heavy
11.4.2015 - 11:46 - 
citace:
Souhlas, současné družice se vyrábí s hmotou plus minus těch 6,4 t na GTO (pro Proton, Atlas i Ariane), takže tím začíná - boční stupně se vrátí na rampu, centrální na plošinu a je to. Možná tam ani není počítaný crossfeed. Pro první lety možná budou chtít zjistit vibrace, přetížení a tlaky v potrubí, než začnou montovat ventily. Falcon 9 taky začínal opatrně, pamatujete?
S cross-feedem se u FH zatím nepočítá - pro nosnost, která by ho vyžadovala zatím nejsou zakázky. SpX se primárně soustředí na znovupoužitelnost prvního stupně.
 
11.4.2015 - 17:13 - 
Hangár HIF na KSC LP-39A byl k 10.4. z 85% pokryt vnějším pláštěm.
Aktuální informace od zdroje hovoří o dokončení celé stavby v červnu-červenci, k prvnímu použití pravděpodobně v srpnu.
 
17.4.2015 - 19:41 - 
citace:
Hangár HIF na KSC LP-39A byl k 10.4. z 85% pokryt vnějším pláštěm.

A jsou tu i zveřejněné obrázky. https://imgur.com/a/4uFB6
Na rampě je vidět nová svařovaná konstrukce, částečně zahalená bílým plátnem. Velmi pravděpodobně je to ta, která byla nedávno svařována v hangáru "S".



 
19.4.2015 - 06:16 - 
Aktuální pokrok prací na LC-39A na čerstvých fotografiích z mé včerejší návštěvy (pořízeno pouze mým kompaktem).
http://imgur.com/a/T7Yim

Lze vidět dokončené opláštění již na obou postranních stěnách.

 
19.4.2015 - 06:30 - 
citace:
Aktuální pokrok prací na LC-39A na čerstvých fotografiích z mé včerejší návštěvy
Pěkné fotky, na NSF by je určitě ocenili taky.
Nějaké další info z KSC tour?
 
20.4.2015 - 04:06 - 
Ok.
Snad jen že všem co mají jen trochu tu možnost návštěvu doporučuji.
Během tohoto víkendu jsem sem ujel doslova 1000mil ze Severní Carolíny a zpět.
 
25.4.2015 - 07:34 - 
Do HIF byly nainstalovány dva (tři?) portálové jeřáby.

 
01.5.2015 - 08:52 - 
Další snímky, zachycující stav prací na LP-39A dne 26.4. http://spaceksc.blogspot.cz/2015/04/going-up-part-4.html
Instalované portálové jeřáby by měly být dva, jeden s nosností 50 a druhý 90 tun.

Edit: update z dneška (1.5.) ukazuje doplněnou nosnou konstrukci střechy nad místem, kudy byly instalovány jeřáby. A dále instalované svislé prvky na čelní stěně, mezi kterými budou dvoje svislá vstupní vrata.




 
05.5.2015 - 11:22 - 
Práce na přípravě VAFB Landing Pad SLC-4 se prozatím zpomalují. Podle NSF v důsledku toho, že (zatím) nebyl vydán souhlas s RTLS při misi Jason 3.
Není se ani moc čemu divit - dokud nebude zvládnuto přistání na moři, návrat a přistání na pevninu jim USAF ani FAA nepovolí.

Btw. stožár uprostřed snímku není vysílací anténa, jak by se mohlo zdát, ale je na něm instalováno několik anemometrů v různých výškách, které měří aktuální směr a sílu přízemního větru pro kontrolu meteo-kritérií před startem.

 
05.5.2015 - 13:23 - 
citace:
Práce na přípravě VAFB Landing Pad SLC-4 se prozatím zpomalují. Podle NSF v důsledku toho, že (zatím) nebyl vydán souhlas s RTLS při misi Jason 3.
Není se ani moc čemu divit - dokud nebude zvládnuto přistání na moři, návrat a přistání na pevninu jim USAF ani FAA nepovolí.

Jo, to má logiku. A jelikož přistání na moři je sebevražedná, na hranici možností se nacházející aktivita, která se povede kdovíkdy a opakovaně ještě "kdovíkdějc", tak se přistání zemi nepovolí pro jistotu vůbec. A konkurence si může mnou ruce...
 
05.5.2015 - 13:35 - 
citace:
citace:
Práce na přípravě VAFB Landing Pad SLC-4 se prozatím zpomalují. Podle NSF v důsledku toho, že (zatím) nebyl vydán souhlas s RTLS při misi Jason 3.
Není se ani moc čemu divit - dokud nebude zvládnuto přistání na moři, návrat a přistání na pevninu jim USAF ani FAA nepovolí.

Jo, to má logiku. A jelikož přistání na moři je sebevražedná, na hranici možností se nacházející aktivita, která se povede kdovíkdy a opakovaně ještě "kdovíkdějc", tak se přistání zemi nepovolí pro jistotu vůbec. A konkurence si může mnou ruce...


No neviem, Musk sa viackrat ukazal ako mimoriadne nechapavy jedinec, co furt robi veci ktore nejdu urobit.
 
05.5.2015 - 16:34 - 
citace:
citace:
citace:
Práce na přípravě VAFB Landing Pad SLC-4 se prozatím zpomalují. Podle NSF v důsledku toho, že (zatím) nebyl vydán souhlas s RTLS při misi Jason 3.
Není se ani moc čemu divit - dokud nebude zvládnuto přistání na moři, návrat a přistání na pevninu jim USAF ani FAA nepovolí.

Jo, to má logiku. A jelikož přistání na moři je sebevražedná, na hranici možností se nacházející aktivita, která se povede kdovíkdy a opakovaně ještě "kdovíkdějc", tak se přistání zemi nepovolí pro jistotu vůbec. A konkurence si může mnou ruce...

No neviem, Musk sa viackrat ukazal ako mimoriadne nechapavy jedinec, co furt robi veci ktore nejdu urobit.

Yamato, já toho chlapa taky žeru, ale uznej sám, kdyby se povolilo přistání na zemi už vloni (samozřejmě při dostatečných bezpečnostních opatřeních), tak už zrecyklovaný první stupeň Falcona měl za sebou možná první let do vesmíru. No, to jsem asi přehnal, ale bylo by to každopádně brzo, kdežto takhle?
 
23.5.2015 - 15:16 - 
Chrisův update k výstavbě na LC-39A http://www.nasaspaceflight.com/2015/05/space-coast-pads-transitioning-new-era/

 
27.5.2015 - 06:56 - 
Stav staveniště k 25.5. http://spaceksc.blogspot.cz/2015/05/going-up-part-5.html



 
08.6.2015 - 19:58 - 
8.6. - dokončen nátěr masivního loga SpaceX a vlajky USA na východní fasádě HIF.

 
08.6.2015 - 22:11 - 
citace:
Yamato, já toho chlapa taky žeru, ale uznej sám, kdyby se povolilo přistání na zemi už vloni (samozřejmě při dostatečných bezpečnostních opatřeních), tak už zrecyklovaný první stupeň Falcona měl za sebou možná první let do vesmíru. No, to jsem asi přehnal, ale bylo by to každopádně brzo, kdežto takhle?


Tak mi jen napadlo, že přistávání na plošinu na vodě je sice krapet odbočka, ale zase ty extrémní podmínky je donutí vychytávat celý systém tak precizně, že pak přistání na zemi bude brnkačka a naopak to z dlouhodobého hlediska spíš může přispět ke zvýšení spolehlivosti celé procedury... [Upraveno 08.6.2015 Pavel007]
 
08.6.2015 - 22:15 - 
citace:
citace:
Yamato, já toho chlapa taky žeru, ale uznej sám, kdyby se povolilo přistání na zemi už vloni (samozřejmě při dostatečných bezpečnostních opatřeních), tak už zrecyklovaný první stupeň Falcona měl za sebou možná první let do vesmíru. No, to jsem asi přehnal, ale bylo by to každopádně brzo, kdežto takhle?


Tak mi jen napadlo, že přistávání na plošinu na vodě je sice krapet odbočka, ale zase ty extrémní podmínky je donutí vychytávat celý systém tak precizně, že pak přistání na zemi bude brnkačka a naopak to z dlouhodobého hlediska spíš může přispět ke zvýšení spolehlivosti celé procedury... [Upraveno 08.6.2015 Pavel007]

Můžeš mít v něčem pravdu, ale když budu chtít spolehlivé auto na silnici, proč bych ho měl nejdřív testovat, jak si vede na vodní hladině?
 
08.6.2015 - 22:30 - 
kolkokrat skusali na pevnine pristat s prazdnymi nadrzami?
ja som zaregistroval len s prebytkom paliva... [Editoval 09.6.2015 martinjediny]
 
09.6.2015 - 04:43 - 
citace:
Můžeš mít v něčem pravdu, ale když budu chtít spolehlivé auto na silnici, proč bych ho měl nejdřív testovat, jak si vede na vodní hladině?
Protože to "auto" padá z nebe. Nejdřív ho pustíš na testovací polygon = oceán a až tehdy, kdy ho prokazatelně zvládáš po celou dobu pádu a přistání, vydáš se s ním na pevninu do "městského provozu".

Btw, ASDS se bude hodit i v době, kdy už budou některé stupně přistávat na pevnině. Pro určité hmotnostní kategorie nákladu bude vhodné přistát na zem pouze s postranními boostery a s centrálním stupňem na plošinu.
Další využití se nabízí pro záchranu aerodynamického krytu. Zachycení každé poloviny vrtulníkem za letu bude dost náročné na palivo a jeví se jako jednodušší vyložit kryt na ASDS někde poblíž trajektorie, než s ním letět stovky km na pobřeží.
 
10.6.2015 - 10:20 - 
Na širším snímku 39A je vidět i nový nátěr na zásobníku vody vpravo.
Nové koleje na nájezdové rampě zatím nejsou vidět.
SpX komentář uvádí, že je to zatím jejich největší hangár a vejde se do něj až 5 x F9

 
13.6.2015 - 17:46 - 
Celkový pohled na rampy 39A a 39B od jihozápadu někdy tento týden.

 
16.6.2015 - 23:06 - 
citace:
Pro úplnou dokonalost by to chtělo už jen aby v červenci letěl i Falcon Heavy (pletu se, že původně se opravdu mělo jednat o červenec?). Na launch manifestu má SpaceX toho času 41 čekatelů na vypuštění, z toho 5x FH, ale již nějaký čas bez jakéhokoliv datumového upřesnění.

FH9 stále zaostáva dĺžkou vývoja za Anagarou
 
17.6.2015 - 07:08 - 
citace:
FH9 stále zaostáva dĺžkou vývoja za Anagarou
Žádný nosič FH9 neznám.
Pokud máte na mysli Falcon Heavy (FH), tak první zmínka o něm je z dubna 2011 a poletí poprve pravděpodobně letos ke konci roku. To jest 4 roky.

O vývoji modulárního nosiče Angara bylo rozhodnuto v roce 1992. V roce 1997 dostal Chruničev schválení (finance) ruské vlády zahájit detailní konstrukční práce a stavbu nového nosiče. První dva starty A1 a A5 se uskutečnily v roce 2014. To jest v lepším případě po 17 letech. Pokud budem brát úplný začátek projektu, tak az po 22 letech.
 
17.6.2015 - 10:42 - 
ad FH/ Angara
porovnavate neporovnatelne
ak statny rozpocet nema ani na priority, tak co mozte cakat?
Angara nie je prioritou. inak by lietala uz 20 rokov.
FH je v uplne inej pozicii...

Uz na zaciatku som tvrdil:
Ak SpX prezije, Rusi spustia Angaru.

EDIT: ...a ULA kupi SpX, alebo postavi novy nosic...
...a Musk bude lietat drahsie jak Rusi a trochu lacnejsie, jak USA.
a presne toto sa deje. [Editoval 17.6.2015 martinjediny]
 
17.6.2015 - 11:09 - 
citace:
...a ULA kupi SpX, alebo postavi novy nosic...
...a Musk bude lietat drahsie jak Rusi a trochu lacnejsie, jak USA.
a presne toto sa deje.

Martine, obávám se, že jsi ještě ne zcela pochopil Muska.
1) SpaceX IPO nenastane dřív, než bude MCT pravidelně létat na Mars. Do té doby žádný prodej.
2) Musk by nikdy neprodal SpaceX do rukou ULA. To by raději nechal SpX zkrachovat, než toto.
3) Až se rozběhne znovupoužitelnost 1.st F9 (FH), bude létat levnější než Rusi, Čína, kdokoli bez znovupoužitelného nosiče.
 
17.6.2015 - 12:13 - 
ad1,2/ ...to som tvrdil, ked Musk zacinal, a nevidel som donho a( ani nevidim, ale odhadoval som spravanie monopolu, nie Muska)
takze ak Musk nepreda, tak Ula postavi... a to sa myslim deje
ad 3/ nemyslim si, ze znovupouzitelnost zmysluplne pohne cenou. Stale si myslim, ze Musk nacvicuje motoricke pristatie na Marse a Mesiaci.
Ved aj na pevnine skusal s plnym stupnom a nie s prazdnym. Znovupouzitelnost je len bonus by the way... [Editoval 17.6.2015 martinjediny]
 
17.6.2015 - 12:33 - 
Ja si myslim ze znovupouzitelnost a la SpX cenou pohne. Znovupouzitelnost a la ULA ani velmi nie. Paradoxne prave ULA odhaduje pokles ceny o 90% (info z L+K).

V com je rozdiel - SpX bude mat po pristati k dispozicii kompletny prvy stupen. Teoreticky staci dotankovat, prakticky zrejme bude aj nejaka kontrola a skusobny zazeh.

ULA zachranuje len motory. Tie su sice z celeho stupna najdrahsie, ALE pri raketach nejde ani tak o cenu suciastok, ako o cenu spravneho poskladania tych suciastok dokopy. ULA bude musiet po kontrole motorov urobit novu nadrz, skontrolovat jej funkcnost, pripojit ju k motorom, skontrolovat spravnost pripojenia atd. Naramne to pripomina STS, ktory tiez teoreticky odhadzoval len lacne casti, ale prakticky vsetci vieme ako to bolo...

Cize nie je reuse ako reuse a Muskov nekompromisny pristup ma sancu na uspech, na rozdiel od ULA
 
17.6.2015 - 12:57 - 
citace:

ad 3/ nemyslim si, ze znovupouzitelnost zmysluplne pohne cenou. Stale si myslim, ze Musk nacvicuje motoricke pristatie na Marse a Mesiaci.
Ved aj na pevnine skusal s plnym stupnom a nie s prazdnym. Znovupouzitelnost je len bonus by the way... [Editoval 17.6.2015 martinjediny]


Cena prvního stupně je cca 75% ceny celé rakety, takže to zcela jistě s cenou řádně pohne.
Proč by nacvičoval přistání na Marsu či Měsíci s prvním stupněm, který nikdy neopustí zemskou atmosféru? Nerozumím.
 
17.6.2015 - 15:05 - 
Protože původní Skylab - prázdné nádrže můžete na povrchu Marsu použít jako habitat - pokud je tam dostanete. Navíc fungují jako aerodynamická brzda. 
17.6.2015 - 15:12 - 
citace:
Protože původní Skylab - prázdné nádrže můžete na povrchu Marsu použít jako habitat - pokud je tam dostanete. Navíc fungují jako aerodynamická brzda.
Sice jsme OT, ale Skylab nebyla prázdná (použitá) nádrž bez paliva. I o tom se sice uvažovalo, že by se tento stupeň Saturnu použil jako nádrž, spotřebovalo se palivo a pak na orbitě nádrž zabydlela pro posádku. Bylo to ale vyhodnoceno jako velmi riskantní a nebezpečné řešení. Ani dnes o tom nikdo neuvažuje, tím méně SpX.
 
<<  17    18    19    20    21    22    23  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.114054 vteřiny.