Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  224    225    226    227    228    229    230  >>
Téma: Projekt Dragon / Falcon 9
17.5.2016 - 19:17 - 
uplne konkretne je to toto

 
18.5.2016 - 08:38 - 
quote:
quote:
Co si mám představit pod "hlavní tlakovou nádobou"?


skořepinu trupu


co takhle se držet letecké terminologie: "přetlaková kabina" ?
 
11.7.2016 - 23:21 - 
o koľko percent by sa zdvihla nosnosť dragonu, ak by lietal nie na LEO ISS 51.65 stupňa, ale na nejakú stanicu so sklonom LEO KSC 28.31 stupňa? 
12.7.2016 - 10:04 - 
ide o otázku, na koľko by bolo pre space x (tiež pre ostatných komerčných dopravcov z USA) výhodnejšie, keby sa "post ISS" stanica, budovala na dráhe "LEO KSC"?

wiki udáva tieto dve čísla pre STS
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Space_Shuttle
ISS 16050 kg
LEO 27500 kg

zdá sa to byť dosť markantný rozdiel
ale asi to neberie do úvahy výšku orbitálnej dráhy
koľko s toho rozdielu, vlastne spôsobuje vyšší sklon k rovníku?
 
12.7.2016 - 10:16 - 
Vzhledem k tomu, co říká Falcon 9 User Guide(http://www.spacex.com/sites/spacex/files/falcon_9_users_guide_rev_2.0.pdf):



tak odpověď bude zřejmě vždy jen odhad.
Zkus se zeptat Muska na Twitteru.
 
12.7.2016 - 10:31 - 
quote:

Zkus se zeptat Muska na Twitteru.


ehm.. dajme tomu, že mám "alergiu" na sociálne siete..
 
12.7.2016 - 13:21 - 
Z hrubých simulací mi vychází samotný rozdíl v nosnosti Falconu 9 FT RTLS menší než 1 tuna, tedy cca 8% (cca 13 tun na LEO 28° proti cca 12 tunám na LEO 51°). Protože ale podle všeho žádný Dragon (s nákladem pro ISS) nevážil při startu ani 10 tun (můj odhad z dostupných údajů), tak je podle mne ten rozdíl nepodstatný (u F9FT je pořád značná rezerva pro oba sklony drah a další možnosti navíc dává přistání prvního stupně na ASDS [nosnost na LEO 28° přes 15 tun] nebo dokonce jednorázová verze [nosnost na LEO 28° přes 20 tun]). 
12.7.2016 - 13:40 - 
quote:
Z hrubých simulací mi vychází samotný rozdíl v nosnosti Falconu 9 FT RTLS menší než 1 tuna, tedy cca 8% (cca 13 tun na LEO 28° proti cca 12 tunám na LEO 51°). Protože ale podle všeho žádný Dragon (s nákladem pro ISS) nevážil při startu ani 10 tun (můj odhad z dostupných údajů), tak je podle mne ten rozdíl nepodstatný (u F9FT je pořád značná rezerva pro oba sklony drah a další možnosti navíc dává přistání prvního stupně na ASDS [nosnost na LEO 28° přes 15 tun] nebo dokonce jednorázová verze [nosnost na LEO 28° přes 20 tun]).


... dovolím si malou poznámku (částečně spekulativní):

Myslím, že kdysi se řešili vibrace nádrže 1.st Falconu. Pak se objevili nohy připojené k tělu rakety na více místech (každá noha je nyní připojena na 8 místech - 2 otočné čepy, 1 píst, 5 upínací body). Noha zřejmě slouží i jako externí vyztužení 1.st. a tedy i jednorázová verze rakety bude muset mít nohy, což sníží její nosnost ...
 
12.7.2016 - 14:16 - 
Ve svých simulacích počítám s tím, že suchá (inertní) hmotnost prvního stupně F9FT je vždy stejná (cca 28 tun) u všech profilů letu (takže počítám s nohama i u jednorázové verze).

P.S. pro alama: Čistý rozdíl příspěvků rychlosti z rotace Země mi vychází cca 125 m/s (na Cape Canaveral z rozdílu mezi startovacími azimuty 90° [na LEO 28°] a 43° [na LEO 51,6°]). Viz http://www.orbiterwiki.org/wiki/Launch_Azimuth
 
12.7.2016 - 15:12 - 
quote:

Myslím, že kdysi se řešili vibrace nádrže 1.st Falconu. Pak se objevili nohy připojené k tělu rakety na více místech (každá noha je nyní připojena na 8 místech - 2 otočné čepy, 1 píst, 5 upínací body). Noha zřejmě slouží i jako externí vyztužení 1.st. a tedy i jednorázová verze rakety bude muset mít nohy, což sníží její nosnost ...



neviem co to znamena "kdysi", ale F9 v1.1 letel niekolko misii aj bez noh. F9 FT letel tusim vsetky misie s nohami.
 
12.7.2016 - 17:11 - 
@Aleš Holub
ďakujem za odpoveď

takže keby sa niekto v USA, rozhodol stavať komerčnú "post ISS", ten sklon by vadiť nemusel
dokonca by malo byť možné, vďaka tomu použiť pri tom, tú "ruskú kontinuálnu schému", že "post ISS" bude najprv pripojená k ISS, a odpojí sa od nej, až pred deorbitáciou "opotrebovaného hardvéru"
 
13.7.2016 - 12:33 - 
quote:
quote:

Myslím, že kdysi se řešili vibrace nádrže 1.st Falconu. Pak se objevili nohy připojené k tělu rakety na více místech (každá noha je nyní připojena na 8 místech - 2 otočné čepy, 1 píst, 5 upínací body). Noha zřejmě slouží i jako externí vyztužení 1.st. a tedy i jednorázová verze rakety bude muset mít nohy, což sníží její nosnost ...



neviem co to znamena "kdysi", ale F9 v1.1 letel niekolko misii aj bez noh. F9 FT letel tusim vsetky misie s nohami.


... to ano, ale F9 v1.1 nepoužíval plný výkon motorů a tedy měl nižší vibrace a zatížení trupu prvního stupně. Nevím, jaké je oficiální zdůvodnění, ale faktem je, že přechod na plný tah motorů se časově kryje se zavedení noh (a tedy vyztužením trupu).
 
13.7.2016 - 14:07 - 
quote:
quote:

Zkus se zeptat Muska na Twitteru.


ehm.. dajme tomu, že mám "alergiu" na sociálne siete..


no já bych spíš jako problém viděl, že určitě neodpovídá úplně každému...
 
13.7.2016 - 18:40 - 
Nevěděl jsem, jestli to nedat spíš na kosmický humor, ale podle https://spacexstats.com/missions/future nás letos čeká ještě 18 (slovy: osmnáct) startů v podání SpaceX. 
13.7.2016 - 19:44 - 
Dělal jsem si statisku na celý rok pro komplet všechny starty, nejenom SpaceX. Samozřejmě, řada z nich se odsune, ale i tak to letos bude mazec.
 
13.7.2016 - 22:02 - 
quote:
https://spacexstats.com/missions/future


Som si vsimol, ze na druhu polovicu roku 2017 je planovany start Falconu 9 s SpaceIL Lunar Lander v ramci Google's Lunar X-Prize. Zeby buduci vitaz? Predpokladam, ze sa bude jednat uz o raz pouzity stupen.
 
15.7.2016 - 06:37 - 
Aky je vlastne plan s prvym stupnom pri nadchadzajucom starte? Pristava sa na ASDS, alebo RTLS? 
15.7.2016 - 07:38 - 
Při CRS-9 to vypadá na RTLS, protože v NASA MEDIA ADVISORY M11-16 (SpaceX CRS-9 Briefings and Events, z 12.7.2016) je mimo jiné napsáno, že "SpaceX also is planning to attempt to land its Falcon 9 first stage on land."

http://www.nasa.gov/press-release/spacex-crs-9-briefings-and-events
 
16.7.2016 - 22:58 - 
Dnešní konference k CRS-9

 
17.7.2016 - 03:00 - 
 
17.7.2016 - 14:18 - 
vrátil som sa z dovolenky a som ešte stále nejak mimo,,, vidím, že raketa už stojí,,, kedy štartujeme? 
17.7.2016 - 15:39 - 
quote:
vrátil som sa z dovolenky a som ešte stále nejak mimo,,, vidím, že raketa už stojí,,, kedy štartujeme?

V noci v 6:45 SELČ.
 
18.7.2016 - 06:27 - 
Přenosy

http://spaceflightnow.com/2016/07/17/spacex-9-mission-status-center/

 
18.7.2016 - 06:55 - 
Druhé úspěšné přistání na pevnině. Perfektní.  
18.7.2016 - 06:59 - 
A Dragon na dráze.
100%ní výkon F9.
 
18.7.2016 - 07:01 - 
Nadhera! Zacina to byt rutina, snad to vydrzi! 
18.7.2016 - 07:03 - 
 
18.7.2016 - 07:23 - 
 
18.7.2016 - 08:08 - 
teraz uz len znovupouzit 
18.7.2016 - 14:15 - 
Yamato: dočkáme se na podzim, snad.

Pro úplnost záznam technického přenosu

 
<<  224    225    226    227    228    229    230  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.402095 vteřiny.