Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  5    6    7    8    9    10    11  >>
Téma: Elektromobilita a Tesla/Musk/kosmonautika
13.10.2016 - 13:02 - 
citace:
citace:


Cena elektrické energie z větrníků a fotovoltaiky nemůže být nikdy konkurenceschopná bez masivních dotací.


Lebo?


Protože pracují s nízkou účinností.

http://www.crr.vutbr.cz/system/files/brozura_04_1004_1.pdf
 
13.10.2016 - 14:05 - 
citace:
citace:
Takto ale spochybnujete samotnu existenciu ciest a chodnikov, je jedno akych


Nezpochybňuje jejich existenci, ale veřejné vlastnictví. By chtěl cesty, silnice, náměstí, mosty, tunely i chodníky zprivatizovat, abychom platili mýtné pokaždé, když vyjdeme z domu. (V druhé etapě by zrušil volby a zprivatizoval i obecní, krajské a státní zastupitelstva a parlamenty a vlády.)

U silnic - a to všech - ten poplatek platíte již dnes a to ve formě spotřební daně z benzínu a nafty - neplést si ji z DPH - jedná s o speciální příplatek k ceně od výrobce + DPH k tomu. Je u nás přes 10 Kč/litr.
Takže zavedení poplatku ve formě mýtného místo spotřební daně vybíraného za pomoci palubní jednotky a polohy z GPS - za každý ujetý kilometr každé silnice - a to přímo jejímu správci - by tedy nejenže nic nově nezpoplatnilo - naopak by to bylo nejspíš spravedlivější. V úvahu by se samozřejmě bral i typ vozidla - jeho nosnost a klidně i jeho celková ekologičnost - odměna za vozidlo z nižší třídy emisí.
 
13.10.2016 - 15:44 - 
citace:
Protože pracují s nízkou účinností.
Pokud konkurenceschopnost zaleží na účinnosti, tak jsou na tom elektromobily o dost lépe než spalovací motor.
 
13.10.2016 - 18:43 - 
citace:
citace:
citace:


Cena elektrické energie z větrníků a fotovoltaiky nemůže být nikdy konkurenceschopná bez masivních dotací.


Lebo?


Protože pracují s nízkou účinností.

http://www.crr.vutbr.cz/system/files/brozura_04_1004_1.pdf


hm, ja som to sice precital iba velmi zrychlika, ale mam pocit ze sa porovnavaju hrusky s jablkami. Solarnu elektraren postavime na miesto, a dalej uz si ta elektraren "tazi" energiu sama. Nemusime k nej doviezt fotony na furiku, pracne vytazne zo slnka.
"Ucinnejsie" tepelne elektrarne postavime a potom co? Potom nic. Musim pre ne vytazit uhlie/ropu/plyn, aby dokazali vyprodukovat jediny joul energie. Toto tazenie, spracovanie a prepravu do toho porovnania ucinnosti vobec nezahrniem a vuala, vyslo co som chcel

Je to obzvlast vtipne vo chvili, ked pri dokazovani nevyhod zelenej energie sa ropaci vzdy dostanu k rozpocitavaniu "skutocnych nakladov" pomaly az po cenu obeda banika v afrike co tazi nikel...
 
13.10.2016 - 20:53 - 
citace:
Je to obzvlast vtipne vo chvili, ked pri dokazovani nevyhod zelenej energie sa ropaci vzdy dostanu k rozpocitavaniu "skutocnych nakladov" pomaly az po cenu obeda banika v afrike

A jakmile bude zataženo tak spotřebitelům prostě vypneme elektřinu.
Nabíjením aut neargumentovat - je u nás zcela zataženo až šero - především v zimních měsících i několik dní - takže to opravdu nepůjde bez záloh. Dnes je tou zálohou právě ta tepelná elektrárna anebo plynový zdroj.

Výpadek tepelné elektrárny třeba z důvodu její poruchy - provozovatel musí zaplatit citelnou pokutu za ne-výrobu elektřiny - snad jedině s vy-jímkou živelné pohromy v daném regionu.
 
13.10.2016 - 20:56 - 
citace:
Protože pracují s nízkou účinností.
To je argument jak bota. Co záleží na účinnosti, když za světelný tok neplatíte? Vysoce účinné články jsou naopak mnohem méně ekonomické než ty optimální a používají se jen ve speciálních případech.

Podle téhož "obuvního" argumentu je jaderná elektrárna podstatně horší než plynová, protože proti moderní plynovce má účinnost poloviční. :p [Upraveno 13.10.2016 jheg]
 
13.10.2016 - 21:36 - 
citace:
A jakmile bude zataženo tak spotřebitelům prostě vypneme elektřinu.



ono moze byt zatazeno na celej zemeguli naraz? To by sme mali asi ine problemy ako elektrinu [Edited on 13.10.2016 yamato]
 
13.10.2016 - 22:24 - 
ono moze byt zatazeno na celej zemeguli naraz? To by sme mali asi ine problemy ako elektrinu

To asi opravdu nemůže, ale to chceš omotat celou zeměkouli drátama? Dost na tom, že došlo k propojení národních napájecích soustav v rámci EU, a jaké jsou s tím spojené problémy a k jakým nestabilitám může dojít.
 
13.10.2016 - 22:47 - 
Faktem je, že jakmile se elektromobilita rozšíří, flexibilita na straně elektrické poptávky výrazně naroste. Tedy pokud i pro elektromobily bude platit to, co pro normální osobní vozidla, totiž to, že valnou většinu času někde stojí. 
14.10.2016 - 08:38 - 
citace:

To asi opravdu nemůže, ale to chceš omotat celou zeměkouli drátama? Dost na tom, že došlo k propojení národních napájecích soustav v rámci EU, a jaké jsou s tím spojené problémy a k jakým nestabilitám může dojít.


no, nie zrovna dratama... uz som tu kedysi nacrtol predstavu "elektrovodu", co by bolo potrubie s kvapalnym dusikom, v ktorom by bol ulozeny supravodic.

Dnes mame zemegulu omotanu plynovodmi a ropovodmi, a nikomu to zvlastne nepride
 
14.10.2016 - 08:51 - 
citace:
U silnic - a to všech - ten poplatek platíte již dnes a to ve formě spotřební daně z benzínu a nafty ...


Vím. Ale debata šla o chodnících. Na nich auta nejezdí. Chodí po nich lidi. Pěšky. Bez poplatků. Pointa diskuze je v tom, že kolega libertarián tvrdí, že privatizace a zpoplatnění chodníků je dobro.
 
14.10.2016 - 08:56 - 
citace:
Faktem je, že jakmile se elektromobilita rozšíří, flexibilita na straně elektrické poptávky výrazně naroste. Tedy pokud i pro elektromobily bude platit to, co pro normální osobní vozidla, totiž to, že valnou většinu času někde stojí.


Jakým mechanismem hodně elektromobilů způsobí, že se poptávka po elektřině flexibilně přizpůsobí kolísání nabídky?
 
14.10.2016 - 12:55 - 
Jakým mechanismem hodně elektromobilů způsobí, že se poptávka po elektřině flexibilně přizpůsobí kolísání nabídky?


Budú sa nabíjať v noci. Už teraz sú inteligentné siete, ktoré impulzom v silovom rozvode zapnú elektrospotrebiče, ktoré čakajú na lacnú príležitosť a vypnú ich, keď príležitosť skončí.
 
14.10.2016 - 15:44 - 
citace:
Jakým mechanismem hodně elektromobilů způsobí, že se poptávka po elektřině flexibilně přizpůsobí kolísání nabídky?

Tržním, pochopitelně. Pokud takový bude zaveden, což by ale mělo být v zájmu obou stran.
 
14.10.2016 - 17:16 - 
citace:
citace:
Jakým mechanismem hodně elektromobilů způsobí, že se poptávka po elektřině flexibilně přizpůsobí kolísání nabídky?

Tržním, pochopitelně. Pokud takový bude zaveden, což by ale mělo být v zájmu obou stran.

Za předpokladu možnosti nabíjení i přes den - nikoliv jen večer/noc ve své garáži. Což vůbec není tak jisté - zdali bude dostatek míst a to i na veřejných parkovištích - například typu P+R. A nutnost i dohledu kamer - možnost krádeže připojovacího kabelu k autu - pokud nepůjde o indukční bezdrátové nabíjení se ztrátami.
 
14.10.2016 - 18:52 - 
citace:

Za předpokladu možnosti nabíjení i přes den - nikoliv jen večer/noc ve své garáži. Což vůbec není tak jisté - zdali bude dostatek míst a to i na veřejných parkovištích - například typu P+R.



prisposobit parkoviska tak, aby kazde statie malo k dispozicii pripojku, mi nepride ako neriesitelny technicky problem. Urcite mensi ako stanice s obrovskymi nadrzami plnymi horlavin, postavene uprostred zastavanych oblasti, nazyvane tiez benzinky

citace:

A nutnost i dohledu kamer - možnost krádeže připojovacího kabelu k autu - pokud nepůjde o indukční bezdrátové nabíjení se ztrátami.


pokial by moznost kradeze mala byt problem, tak dnes nemame elektricke rozvodne siete, telefonne budky, kolajnice... vela veci by sme nemali
 
17.10.2016 - 21:28 - 
sranda vec.. v EU je možné vyrobiť elektroauto za.. posaďte sa.. 5000 "éčiek"
sériovo si ho vyrábajú nemecký "poštári"
http://www.kurzy.cz/zpravy/409152-vypali-deutsche-post-rybnik-automobilkam-nabizi-vlastni-uzitkovy-elektromobil-za-5000-eur/
http://auto.pravda.sk/magazin/clanok/408016-nemecka-posta-si-vyraba-vlastne-dodavky-volkswagen-zuri/
Nemecká pošta „vypiekla“ s koncernom Volkswagen. Jeho dieselové dodávky Caddy zamieňa za vlastné elektrické. Vyrába ich sama a skladá z dielov veľkých dodávateľov.
(a len tak mimochodom.. moji koncernový "šéfovia" sú fakt natvrdlé trubky..)
 
18.10.2016 - 13:44 - 
citace:
citace:
U silnic - a to všech - ten poplatek platíte již dnes a to ve formě spotřební daně z benzínu a nafty ...


Vím. Ale debata šla o chodnících. Na nich auta nejezdí. Chodí po nich lidi. Pěšky. Bez poplatků. Pointa diskuze je v tom, že kolega libertarián tvrdí, že privatizace a zpoplatnění chodníků je dobro.


Samozřejmě, že je. Kolektivisté umí jen jedno. Jakýkoliv nápad chtějí zrealizovat tím, že někoho vyvlastní, oloupí a omezí. Soukromník se na druhou stranu musí s ostatními domluvit. Také může vymyslet mnoho různých způsobů jak vydělat skrze chodníky, aniž by musel někoho okrást, ale aniž by vybíral nějaké mýto od chodců. Věřím tomu, že i odpadkové koše a čistota by na soukromých chodnících byla řádově daleko lepší, než je to na těch veřejných, vlastněných městem.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
18.10.2016 - 16:54 - 
Samozřejmě, že je. Kolektivisté umí jen jedno. Jakýkoliv nápad chtějí zrealizovat tím, že někoho vyvlastní, oloupí a omezí. Soukromník se na druhou stranu musí s ostatními domluvit. Také může vymyslet mnoho různých způsobů jak vydělat skrze chodníky, aniž by musel někoho okrást, ale aniž by vybíral nějaké mýto od chodců. Věřím tomu, že i odpadkové koše a čistota by na soukromých chodnících byla řádově daleko lepší, než je to na těch veřejných, vlastněných městem.

Jojo. To je názorně vidět na privatizovaných vodárnách (cena vodného roste nade všechny meze, ale co se infrastruktury týče, žije se z podstaty, poněvadž zisky se vyvádějí do zahraničí) a skvěle se to ukazovalo na záměrech privatizovat městské osvětlení, kdy se privatizátoři od začátku netajili tím, že se nebude svítit celou noc (na čemž taky plány privatizace zatím skončily, poněvadž i stupidní a zaprodaní politici jako ti u nás usoudili, že tohle by ovčani nerozdýchali a politikům by to pak dali náležitě sežrat).
 
18.10.2016 - 18:53 - 
citace:
Samozřejmě, že je. Kolektivisté umí jen jedno. Jakýkoliv nápad chtějí zrealizovat tím, že někoho vyvlastní, oloupí a omezí. Soukromník se na druhou stranu musí s ostatními domluvit. Také může vymyslet mnoho různých způsobů jak vydělat skrze chodníky, aniž by musel někoho okrást, ale aniž by vybíral nějaké mýto od chodců. Věřím tomu, že i odpadkové koše a čistota by na soukromých chodnících byla řádově daleko lepší, než je to na těch veřejných, vlastněných městem.

Jojo. To je názorně vidět na privatizovaných vodárnách (cena vodného roste nade všechny meze, ale co se infrastruktury týče, žije se z podstaty, poněvadž zisky se vyvádějí do zahraničí) a skvěle se to ukazovalo na záměrech privatizovat městské osvětlení, kdy se privatizátoři od začátku netajili tím, že se nebude svítit celou noc (na čemž taky plány privatizace zatím skončily, poněvadž i stupidní a zaprodaní politici jako ti u nás usoudili, že tohle by ovčani nerozdýchali a politikům by to pak dali náležitě sežrat).


Vodárny jsou opravdu krásným příkladem obecně podporovaného monopolního a exkluzivního postavení vybrané firmy. Jenže to kolektivisté nemohou pochopit.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
19.10.2016 - 09:00 - 
citace:
..obecně podporovaného ...


Opravdu krásný příklad ideologického zatmění. Soukromníci si s velkou námahou pro sebe vybojují nějaké ty práva a svobody, využívají je ke škodě všech ostatních účastníků trhu (=zákazníků = obyvatel) a ideolog - místo aby uznal, že svoboda soukromníků není vždy dobro - hodí zodpovědnost za zhoršení stavu na obec (=zákazníky=obyvatele).
 
19.10.2016 - 10:47 - 
"jablko auto" vybuchlo.. teda skôr prudko implododovalo..
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/apple-odpiskal-projekt-vlastniho-auta-najati-technici-se-rozprchli/
Apple odpískal projekt vlastního auta, najatí technici se rozprchli

Zdroje z firmy hovoří o neuvěřitelném selhání vedení, které se nebylo s to domluvit prakticky na ničem. Vlastní auto Applu tak definitivně nebude.
..
V týmu, kdysi čítajícím zhruba tisíc lidí, totiž aktuálně zůstává již jen několik inženýrů, zbytek byl propuštěn, odešel na vlastní žádost či se začal věnovat jiným záležitostem.
..
Nicméně firma evidentně neměla pevně stanovenou koncepci, načež kupříkladu některé plány počítaly s vozem, který sice dostane autopilot, ale také volant či pedály. Vzápětí se však začalo mluvit o odstranění obou klasických prvků.
„Bylo to neuvěřitelné selhání vedení,“ uvedl jeden z lidí obeznámených s celou záležitostí. Nešlo totiž pouze o autonomní řízení, manažeři se prý měli hádat o každou maličkost. Stávající krach celého projektu byl tedy vlastně neodvratný.
...
ja si myslím že chyba bola inde
oni veľmi dobré vedeli čo chcú, a mali veľmi presne stanovený a definovaný cieľ, oni chceli stvoriť "dokonalé auto"
problém je s tým pojmom "dokonalosť", každý každý jeden človek si ju predstavuje inak, obzvlášť keď ide o takú vec ako auto, to bude už extrém
(asi ešte horší ako snaha navrhnúť "dokonalú výpravu na Mars" )
napríklad taký Homer Simpson si dokonalé auto predstavuje tiež svojrázne
 
19.10.2016 - 12:58 - 
citace:

...
ja si myslím že chyba bola inde



uff, este ze si nas poucil, inak by sme boli odkazani iba na zdroje zvnutra firmy
 
19.10.2016 - 14:55 - 
citace:
citace:
..obecně podporovaného ...


Opravdu krásný příklad ideologického zatmění. Soukromníci si s velkou námahou pro sebe vybojují nějaké ty práva a svobody, využívají je ke škodě všech ostatních účastníků trhu (=zákazníků = obyvatel) a ideolog - místo aby uznal, že svoboda soukromníků není vždy dobro - hodí zodpovědnost za zhoršení stavu na obec (=zákazníky=obyvatele).

Cena vody je regulována - co se týče oprávněných nákladů - mám pocit, že zde spíše selhává funkce státního regulátoru.
http://www.cenyenergie.cz/cena-vody-vodne-a-stocne/#/promo-ele
 
19.10.2016 - 16:02 - 
citace:
citace:
..obecně podporovaného ...


Opravdu krásný příklad ideologického zatmění. Soukromníci si s velkou námahou pro sebe vybojují nějaké ty práva a svobody, využívají je ke škodě všech ostatních účastníků trhu (=zákazníků = obyvatel) a ideolog - místo aby uznal, že svoboda soukromníků není vždy dobro - hodí zodpovědnost za zhoršení stavu na obec (=zákazníky=obyvatele).


Je opravdu úsměvné vzpomenout si, že přesně takto jsem také uvažoval. Totiž, že chyba je na straně těch, kteří chtějí ze své investice vytřískat co největší zisk. Nechápal jsem, že ty nemravnosti mohou dělat jenom proto, že nad nimi bdí moc státu, která jim vše co dělají umožnila a ještě jim chrání jejich monopol.
Jediné co dokáže stlačit cenu, je konkurence. Ostatní cesty jsou jen cestami plýtvání a korupce bez nějakých valných výsledků.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
20.10.2016 - 06:26 - 
Prodej aut na baterky roste. Pro Teslu ale na špatných místech

http://www.kurzy.cz/zpravy/409628-prodej-elektrickych-aut-roste-pro-teslu-ale-na-spatnych-mistech/
 
20.10.2016 - 06:53 - 
citace:
Prodej aut na baterky roste. Pro Teslu ale na špatných místech

http://www.kurzy.cz/zpravy/409628-prodej-elektrickych-aut-roste-pro-teslu-ale-na-spatnych-mistech/


Pokud to vezmu selským rozumem, tak dokud Tesle mizí auta pod rukama a zákazníci jsou ochotni na své auto čekat v řádu týdnů či měsíců, tak to spíše ukazuje na úspěšný produkt s obrovským potenciálem. Navíc Musk jako tvůrce tohoto nového a progresivního segmentu je, nebo bude dodavatelem nejen koncového elektromobilu, ale i dodavatelem dalších potřebných komponent, jako jsou baterie, nabíjecí stanice a solárních panelů, umožňujících využití ladem ležící sluneční energie. To vše do sebe zajímavě zapadá, takže tento jeho byznys nevidím tak černě.

 

____________________
Zajímá mne vše nové.
 
20.10.2016 - 07:08 - 
Číňani mají zase dobrou motivaci. Ten smog v Pekingu je zabíjí.
No hlavně že ten trh roste.
 
20.10.2016 - 08:57 - 
Avizované oznámenie Muska o Tesle je o tom, že do všetkých Tesiel sa bude odteraz montovať hardware pre plne autonómne riadenie. Ako povedal Musk, systém má byť schopný prejsť z LA do NY bez jediného zásahu šoféra.
http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3853764/Elon-Musk-set-announce-secret-Model-3-2-product-giant-touchscreen-dashboard.html
 
20.10.2016 - 20:29 - 
citace:
Číňani mají zase dobrou motivaci. Ten smog v Pekingu je zabíjí.
No hlavně že ten trh roste.


Číňani si s elktroautama až tolik nepomůžou, protože se nejdřív potřebujou zbavit uhelnejch elektráren s nektrolovanejma emisema, kterejch maj většinu a blíko velkejch měst a většina smogu je hlavně z nich. Jelikož v nich pálej svoje uhlí, tak se jim do omezování uhelek a omezování jejich exhalací moc nechce. Těm by mohli ty elektrokáry podmínky klidně i zhoršit.
 
<<  5    6    7    8    9    10    11  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.180642 vteřiny.