Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  26    27    28    29    30    31    32  >>
Téma: Elektromobilita a Tesla/Musk/kosmonautika
20.11.2017 - 11:28 - 
citace:

Souhlasím s p. Karlem Tv. Pan Yamato zapomíná, že čím rychlejší nabíjení baterií, tím více se snižuje jejich životnost.


A preto je Toshibacky vyskum taky nadejny, pretoze zivotnost neklesa nijak dramaticky

citace:
Systém s elektrolytem spojuje vynikající trakční schopnosti elektromotorů s normálním tankováním aut. Dále podstatně snižuje hmotu auta oproti elektromobilům a tím také spotřebu.Jedinou dosud neznámou je, co vychází jako odpad a kolik je specifická hmota elektrolytu.


Takze neviete kolko vazi elektrolyt, ale viete ze je lahsi ako baterie?
Ohladom spotreby, pokial tazsie auto na baterky prejde kilometer lacnejsie nez lahsie auto s elektrolytom, tak je vcelku irelevantne kolko co vazi. Ono to bude o tych realnych cislach.

Co je na elektrine vyhodne je prave ta vyroba a preprava. Vyrabat sa da aj lokalne, na prepravu staci kabel. Postavit musite v podstate len rychlonabijacku.

Elektrolyt by mal zrejme podobnu ekonomiku ako dnesne paliva - centralizovana vyroba, rozvoz na cerpacky(nezabudajme ze s tym su naklady ako financne, tak energeticke), vystavba cerpaciek (podzemne nadrze).
 
21.11.2017 - 00:30 - 
Opad by se mohl v autě skladovat a vypouštět ho na čerpačce k recyklaci - tedy by s tím nemusel být žádný zásadní problém - stačí jen nádrže ve vhodném poměru, aby se ta na odpad nikdy nepřeplnila - tedy předpokládám, že odpad je tekutý a případný plynný neškodný. 
21.11.2017 - 10:30 - 
citace:
Opad by se mohl v autě skladovat a vypouštět ho na čerpačce k recyklaci - tedy by s tím nemusel být žádný zásadní problém - stačí jen nádrže ve vhodném poměru, aby se ta na odpad nikdy nepřeplnila - tedy předpokládám, že odpad je tekutý a případný plynný neškodný.


To by bola v podstate tekuta bateria s rychlou vymenou.

Hned sa mi to paci viac
 
21.11.2017 - 17:12 - 
Tesla se dohodla s magistrátem Šanghaje na stavbě továrny v tamní zóně volného obchodu


http://fortune.com/2017/10/22/tesla-car-factory-shanghai-china/
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/tesla-chce-v-cine-postavit-novou-tovarnu-nebude-se-na-ni-pod/r~8b060a90b8af11e7811f002590604f2e/
 
22.11.2017 - 11:03 - 
https://www.novinky.cz/ekonomika/455603-svetovy-prodej-elektromobilu-vzrostl-o-63-procent.html 
22.11.2017 - 13:10 - 
citace:
www.novinky.cz...


"Celosvětový prodej elektromobilů ve třetím čtvrtletí vzrostl meziročně o 63 % na rekordních 287 tisíc vozů."

Výroba automobilů Tesla se ve stejném období zvýšila o plných 0,6 % (z 25 185 aut ve 3Q 2016 na 25 336 ve 3Q 2017).

http://ir.tesla.com/releasedetail.cfm?releaseid=991720
http://ir.tesla.com/releasedetail.cfm?releaseid=1042449

Takže ve 3Q 17 bylo Tesel 8,7 % ze všech elektomobilů (25 z 287), kdežto o rok dříve ještě 14 % (25 z 287/1,63).

Ale co záleží na produkci a tržbách a tržním podílu, hlavní je cena akcií, že.

 
22.11.2017 - 15:26 - 
Tesla nevyrábí pluginy, takže by to chtělo porovnat jen EV. 
22.11.2017 - 17:21 - 
bolo by blahove ocakavat, ze tesla bude v dohladnej dobe svetovy leader v predaji. Podstatne je, ze predaje elektromobilov stupaju a svet smeruje k tomu, ze elektromobil bude onedlho rovnocenna alternativa. A o to Muskovi islo, preto zverejnil teslacke patenty. 
23.11.2017 - 08:32 - 
citace:
Tesla nevyrábí pluginy, takže by to chtělo porovnat jen EV.


Promiňte, nerozumím. Trh s EV se chová jinak naž trh s pluginy? To by bylo zajímavé.

Nebo je chybou Bloombergu, ČTK a vůbec světa, že EV a pluginy háže do jednoho pytle? Pak by mělo kosmo.cz zahájit osvětovou kampaň.
 
23.11.2017 - 13:37 - 
bingo!

http://e-svet.e15.cz/veda/vylepsena-li-ion-baterie-se-nabije-za-6-minut-a-ma-abnormalni-zivotnost-1339845

Musk moze zacat prerabat vyrobnu linku v gigafactory
 
23.11.2017 - 16:41 - 
yamato
áno..
chcelo by to nejaký ten "zázrak"
https://ekonomika.idnes.cz/musk-tesla-model-3-ztraty-0xv-/ekoakcie.aspx?c=A171123_082012_ekoakcie_fih
Musk tratí na autech každou minutu 8 tisíc dolarů. Může mu to zlomit vaz
 
23.11.2017 - 19:01 - 
citace:
yamato
áno..
chcelo by to nejaký ten "zázrak"
https://ekonomika.idnes.cz/musk-tesla-model-3-ztraty-0xv-/ekoakcie.aspx?c=A171123_082012_ekoakcie_fih
Musk tratí na autech každou minutu 8 tisíc dolarů. Může mu to zlomit vaz


hej, ale Muskov problem momentalne nespociva v bateriach, ale v (ne)rychlosti vyroby Modelu 3. Dopyt ma dobry, ale musi vediet tie auta aj dodat...

Ak sa vsak v tej Toshibackej technologii neobjavi nejaky neprekonatelny problem, tak to vytre podlahu aj s tymi najzarytejsimi odporcami elektromobilov, resp. elektrodopravy ako takej. Napr. v malom letectve by to bola uplna revolucia.
 
23.11.2017 - 21:35 - 
Ak sa vsak v tej Toshibackej technologii neobjavi nejaky neprekonatelny problem, tak to vytre podlahu aj s tymi najzarytejsimi odporcami elektromobilov, resp. elektrodopravy ako takej. Napr. v malom letectve by to bola uplna revolucia.

To možná byla, ale nic to nemění na faktu, že Tesla měla vydělávat spoustu peněz na financování kolonizace Marsu, jenomže zatím to kdovíjak nevypadá.
 
23.11.2017 - 21:40 - 
tesla nema s marsom nic to skor ten satelitny internet

ale hej, momentalne to vyzera blbo. Uvidime ci sa ten Model 3 rozbehne, lebo ked nie tak Muskovi nepomoze ani lietajuci kamion so zrychlenim ako gulka z glocku, co sa predstavuje menom Bob
 
23.11.2017 - 22:56 - 
Tak to stihli...

http://www.hybrid.cz/tesla-dokoncila-v-australii-nejvykonnejsi-bateriovy-ulozny-system
 
23.11.2017 - 23:13 - 
Tvrdiť súčasne, že za zdržanie "trojky" môžu problémy s výrobou batérií.,
A súčasne baterky tlačiť do toho austrálskeho..
200 skríň naplnených baterkami v šuplíkoch 48 MWh..
Pre koľko áut, by to bolo batérií?
 
23.11.2017 - 23:39 - 
citace:
Tvrdiť súčasne, že za zdržanie "trojky" môžu problémy s výrobou batérií.,
A súčasne baterky tlačiť do toho austrálskeho..
200 skríň naplnených baterkami v šuplíkoch 48 MWh..
Pre koľko áut, by to bolo batérií?



Model 3 má 50 nebo 75 kWh, v průměru 62,5kWh. 48000/62,5=768.
 
24.11.2017 - 07:21 - 
citace:
citace:
Tvrdiť súčasne, že za zdržanie "trojky" môžu problémy s výrobou batérií.,
A súčasne baterky tlačiť do toho austrálskeho..
200 skríň naplnených baterkami v šuplíkoch 48 MWh..
Pre koľko áut, by to bolo batérií?



Model 3 má 50 nebo 75 kWh, v průměru 62,5kWh. 48000/62,5=768.


Není ta kapacita 129 MWh? Tedy dvakrát tolik? Jak to mají s převodem střídavého proudu? Nebylo by vhodnějí baterii budovat u solární elektrárny? V Austrálii asi mají problém s vysokými teplotami, ale zase odpadají mrazy.
Pokud Toshiba rozjede výrobu těch pokročilých baterií, bude otázkou jejich cena a kapacita sítí, protože nabít za 6 minut je třeba hodně silným proudem. Pro elektrárny a majitele garáží je podle mně efektivnější pomalé dobíjení přes noc. Rychlé dobíjení je ale dobré pro občasné dobití při dálkových cestách nebo pro města.
 
24.11.2017 - 08:47 - 
nie som elektrikar - da sa ten vysoky prud dosiahnut az na nabijacke, bez dopadu na rozvodne siete? Ako to je riesene teraz? Superchargery tiez pracuju s vysokym prudom, ale siete sa kvoli tomu neprerabali

samozrejme idealne by bolo, keby parkoviska okolo bytoviek mali pripojky na nizky prud pre nabijanie v noci. To by mal byt standardny sposob
 
24.11.2017 - 11:30 - 
citace:
nie som elektrikar - da sa ten vysoky prud dosiahnut az na nabijacke, bez dopadu na rozvodne siete? Ako to je riesene teraz? Superchargery tiez pracuju s vysokym prudom, ale siete sa kvoli tomu neprerabali

samozrejme idealne by bolo, keby parkoviska okolo bytoviek mali pripojky na nizky prud pre nabijanie v noci. To by mal byt standardny sposob


Superchargerů je málo a musí mít silný přívod odněkud z elektrorozvodny.

Jinak celkově odběr v bytech je relativně malý. Pokud vím, i obyčejné silnější elektrospotřebiče (ledničky) jsou naprogramovány, aby v případě výpadku elektřiny po opětovném nahození nenajeli okamžitě ale mají menší náhodnou prodlevu, aby větším odběrem při najíždění něco nepřetížili/nevyhodili. A bytový jistič to nebude, problém je někde dál. Buď je to kvůli hlavním domovním jističům nebo elektrorozvodnám.

Nejlépe by bylo, kdyby se k tomu vyjádřil někdo z rozvodných závodů, jak je síť dimenzovaná.

Nicméně mám pocit že síť všude na masívní dobíjení dimezovaná prostě není. Kupříkladu sousedovo rodičům, kteří chtěli na vytápění elektro kotel na rozvodných závodech řekli že mají smůlu. Silnější jistič jí do domu nedají, protože na místní trafostanici nemají kapacitu.
 
24.11.2017 - 11:38 - 
http://www.osel.cz/9659-zmeni-elektricke-tahace-tesla-semi-svet.html
„Musejí se naučit jezdit v konvojích,“ říkají vědci z ČVUT

Čeští vědci zde jako první rigorozně dokázali, že pokud mají být inteligentní kolony opravdu prakticky užitečnou technologií, pak musí připojená vozidla mezi sebou bezpodmínečně využívat přímé komunikace. Pouhé vyhodnocování vzdálenosti a rychlosti přibližování k předchozímu vozidlu (tedy tzv. adaptivní tempomat), nedokáže zabránit řetězové nestabilitě těchto kolon.
..
Lenže to sú univerzálne princípy, a platia aj v prípade že dopravný prostriedok spaľuje naftu alebo benzín.
 
24.11.2017 - 12:16 - 
Toto je takmer klasický problém "poslednej míle" - od posledného transformátoru k spotrebiteľskej zásuvke.

Z jednej takej objednávky renovácie a zosilnenia 250kVA trafostanice na nete:
- transformátor 250kVA 22kV/400V - 5750€
- unifikovaný objekt trafostanica EH6 - 19500€
- cena objednávky s ostatným príslušenstvom, výmenou ~100+100m káblov, výmenou VN a NN rozvádzačov spolu - 75 000€
- cena s výkopovými, stavebnými a búracími prácami, atď. spolu 110 000€.

Pritom trafo 250kVA nie je nejak silné, skôr naopak - je to asi tak pre 15, maximálne do 30 rodinných domov alebo maximálne nejakých 50 bytov.
 
24.11.2017 - 12:24 - 
Tie "megachrgery" pre kamióny..
http://eautoportal.sk/tesla-semi-nabijanie-megacharger/
Nakoľko je potom reálne to Muskovi obligátne tvrdenie.. Aj tie bude poháňať slnko?
Keď doteraz na čisto na "solár" nefunguje ani jedna jediná nabíjacia "supercharger" stanica..
 
24.11.2017 - 13:54 - 
citace:
Nicméně mám pocit že síť všude na masívní dobíjení dimezovaná prostě není. Kupříkladu sousedovo rodičům, kteří chtěli na vytápění elektro kotel na rozvodných závodech řekli že mají smůlu. Silnější jistič jí do domu nedají, protože na místní trafostanici nemají kapacitu.

Přesně tak a to především v místech se zástavbou bytových domů, které jsou vytápěny centrálně z teplárny nebo případně z lokální plynové kotelny.
Jediným silnějším spotřebičem v těchto domech bude tak elektrický sporák. Nepočítám-li výtah. Třeba byty měli dříve jednofázový jistič jen na 16 A. Sporák byl na plyn.
 
24.11.2017 - 14:04 - 
citace:
Superchargery tiez pracuju s vysokym prudom, ale siete sa kvoli tomu neprerabali

Kvůli metru a tramvajím (i trolejbusům) se taky sítě nepřestavovali.
Jen prostě k nim musí být k jejich měnírnám přivedeno vedení vysokého napětí 22 000 V. A v případě metra jde o zvláštní vedení - jen pro něj vyhrazeno - přímo z rozvodny (transformační stanice ze 110 000V).
 
24.11.2017 - 14:46 - 
http://www.hydroquebec.com/data/electrification-transport/pdf/technical-guide.pdf

Summary comparison of charging levels
. . . . . . . . . . . . . . . . . Level 1 . . . Level 2 . . . Fast charge
Voltage . . . . . . . . . . . 120V . . 208 or 240V . . 200 to 450V
Current type . . . . . . . . AC . . . . . . AC . . . . . . . . . DC
Useful power . . . . . . . 1.4kW . . . . 7.2kW . . . . . 50kW
Maximum output . . . . . 1.9kW . . . . 19.2kW . . . . . 150kW
Charging time (16kWh) . 12h . . . . . 3h . . . . . 20min (80%)
Connector. . . . . . . . . . . J1772 . . . . J1772 . . . . . J1772Combo, CHAdeMO and Supercharger

Maximálny výkon 19,2kW (je to viac ako 16A na každú fázu!) zodpovedá MAXIMÁLNEMU odberu veľkej domácnosti s elektrickým vykurovaním - a odber 150kW je už stredne veľký panelák

[Upraveno 24.11.2017 Alchymista]
 
24.11.2017 - 23:51 - 
citace:
http://www.osel.cz/9659-zmeni-elektricke-tahace-tesla-semi-svet.html
„Musejí se naučit jezdit v konvojích,“ říkají vědci z ČVUT



V Austrálii ten problém riešia omnoho jednoduchšie..
 
25.11.2017 - 01:46 - 
citace:
... Ak sa vsak v tej Toshibackej technologii neobjavi nejaky neprekonatelny problem, tak to vytre podlahu aj s tymi najzarytejsimi odporcami elektromobilov, resp. elektrodopravy ako takej. Napr. v malom letectve by to bola uplna revolucia.


Doporučuji místo nemístného jásání přečíst si pozorně originální ohlášení firmy Toshiba a přepočítat uvedené parametry. Například zde:

http://www.toshiba.co.jp/about/press/2017_10/pr0301.htm

a další info zde:
https://cleantechnica.com/2017/10/03/new-anode-toshiba-scib-battery-adds-200-miles-range-6-minutes/

https://en.wikipedia.org/wiki/Lithium%E2%80%93titanate_battery

https://en.wikipedia.org/wiki/Energy_density

------------------------------------------------
Pokud se Vám to nechce číst, tak shrnuji uvedené technické info:
- jde o vylepšení SCiB technologie firmy Toshiba, které spočívá v novém materiálu a lepším uspořádání anody. Materiálem anody je "titanium niobium oxide" ve formě nanokrystalů. Tento materiál podléhá menší degradaci a díky nanočásticové struktuře má výrazně větší plochu anody a tedy lepší prostup elektronů
- díky větší a stabilnější anodě dochází k její pomalejší degradaci a zároveň je možné použít výrazně vyšší nabíjecí a vybíjecí proudy a to i za nižších teplot.
- vlastní jádro baterie zůstává "klasické"
- základní nevýhody jsou: cena nanočástic anody výrazně zdražuje předpokládanou cenu baterie (odhady jsou 3x až 5x, uvidí se až podle skutečné produkce)
- díky jiné chemii anody má baterie nižší napětí (2,4V místo 3,7V), což vede na nižší hustotu uložení energie (udává se 30–110Wh/kg, což je zhruba poloviční hodnota oproti LiOn bateriím s obvyklou hodnotou 100–243Wh/kg)

Takže jde o trvanlivější a rychleji dobíjitelnou, ale dražší a větší náhradu LiOn baterie. Žádná revoluce ...

ps: mnoho článků uvádí schopnost dobít násobně víc energie v daném čase, což pak někdo zaměňuje za násobně větší kapacitu dané baterie.
 
25.11.2017 - 02:03 - 
citace:
Summary comparison of charging levels
. . . . . . . . . . . . . . . . . Level 1 . . . Level 2 . . . Fast charge
Voltage . . . . . . . . . . . 120V . . 208 or 240V . . 200 to 450V
Current type . . . . . . . . AC . . . . . . AC . . . . . . . . . DC
Useful power . . . . . . . 1.4kW . . . . 7.2kW . . . . . 50kW
Maximum output . . . . . 1.9kW . . . . 19.2kW . . . . . 150kW
Charging time (16kWh) . 12h . . . . . 3h . . . . . 20min (80%)
Connector. . . . . . . . . . . J1772 . . . . J1772 . . . . . J1772Combo, CHAdeMO and Supercharger



... tedy nabíjecí stanice Supercharger pro 5 současně nabíjených vozů musí mít vlastní přípojku 22KV a vlastní trafo v ceně cca 110 000Euro což je zhruba 2.8 MKč (viz výpočet 250KVA trafa výše).
 
25.11.2017 - 10:10 - 
citace:

... tedy nabíjecí stanice Supercharger pro 5 současně nabíjených vozů musí mít vlastní přípojku 22KV a vlastní trafo v ceně cca 110 000Euro což je zhruba 2.8 MKč (viz výpočet 250KVA trafa výše).


to trafo s pripojkou je v cene elektriny?
napr.
bytov je vela a platia si pausal. tam sa to asi schova, takze nikoho nenapadne, ze si vlastne pripojku a trafo plati...

takze bude si tych 5 automobilov platit pausal? to nebude mala polozka...

to potom zas zacina byt zaujimave nabijanie doma, ked v noci svoju pripojku moc nevyuzivam, ale pausal uz mam zaplateny...
 
<<  26    27    28    29    30    31    32  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.187455 vteřiny.