citace:
Souhlasím s p. Karlem Tv. Pan Yamato zapomíná, že čím rychlejší nabíjení baterií, tím více se snižuje jejich životnost.
A preto je Toshibacky vyskum taky nadejny, pretoze zivotnost neklesa nijak dramaticky
citace: Systém s elektrolytem spojuje vynikající trakční schopnosti elektromotorů s normálním tankováním aut. Dále podstatně snižuje hmotu auta oproti elektromobilům a tím také spotřebu.Jedinou dosud neznámou je, co vychází jako odpad a kolik je specifická hmota elektrolytu.
Takze neviete kolko vazi elektrolyt, ale viete ze je lahsi ako baterie?
Ohladom spotreby, pokial tazsie auto na baterky prejde kilometer lacnejsie nez lahsie auto s elektrolytom, tak je vcelku irelevantne kolko co vazi. Ono to bude o tych realnych cislach.
Co je na elektrine vyhodne je prave ta vyroba a preprava. Vyrabat sa da aj lokalne, na prepravu staci kabel. Postavit musite v podstate len rychlonabijacku.
Elektrolyt by mal zrejme podobnu ekonomiku ako dnesne paliva - centralizovana vyroba, rozvoz na cerpacky(nezabudajme ze s tym su naklady ako financne, tak energeticke), vystavba cerpaciek (podzemne nadrze).
Opad by se mohl v autě skladovat a vypouštět ho na čerpačce k recyklaci - tedy by s tím nemusel být žádný zásadní problém - stačí jen nádrže ve vhodném poměru, aby se ta na odpad nikdy nepřeplnila - tedy předpokládám, že odpad je tekutý a případný plynný neškodný.
citace:Opad by se mohl v autě skladovat a vypouštět ho na čerpačce k recyklaci - tedy by s tím nemusel být žádný zásadní problém - stačí jen nádrže ve vhodném poměru, aby se ta na odpad nikdy nepřeplnila - tedy předpokládám, že odpad je tekutý a případný plynný neškodný.
To by bola v podstate tekuta bateria s rychlou vymenou.
bolo by blahove ocakavat, ze tesla bude v dohladnej dobe svetovy leader v predaji. Podstatne je, ze predaje elektromobilov stupaju a svet smeruje k tomu, ze elektromobil bude onedlho rovnocenna alternativa. A o to Muskovi islo, preto zverejnil teslacke patenty.
hej, ale Muskov problem momentalne nespociva v bateriach, ale v (ne)rychlosti vyroby Modelu 3. Dopyt ma dobry, ale musi vediet tie auta aj dodat...
Ak sa vsak v tej Toshibackej technologii neobjavi nejaky neprekonatelny problem, tak to vytre podlahu aj s tymi najzarytejsimi odporcami elektromobilov, resp. elektrodopravy ako takej. Napr. v malom letectve by to bola uplna revolucia.
Ak sa vsak v tej Toshibackej technologii neobjavi nejaky neprekonatelny problem, tak to vytre podlahu aj s tymi najzarytejsimi odporcami elektromobilov, resp. elektrodopravy ako takej. Napr. v malom letectve by to bola uplna revolucia.
To možná byla, ale nic to nemění na faktu, že Tesla měla vydělávat spoustu peněz na financování kolonizace Marsu, jenomže zatím to kdovíjak nevypadá.
tesla nema s marsom nic to skor ten satelitny internet
ale hej, momentalne to vyzera blbo. Uvidime ci sa ten Model 3 rozbehne, lebo ked nie tak Muskovi nepomoze ani lietajuci kamion so zrychlenim ako gulka z glocku, co sa predstavuje menom Bob
Tvrdiť súčasne, že za zdržanie "trojky" môžu problémy s výrobou batérií.,
A súčasne baterky tlačiť do toho austrálskeho..
200 skríň naplnených baterkami v šuplíkoch 48 MWh..
Pre koľko áut, by to bolo batérií?
citace:Tvrdiť súčasne, že za zdržanie "trojky" môžu problémy s výrobou batérií.,
A súčasne baterky tlačiť do toho austrálskeho..
200 skríň naplnených baterkami v šuplíkoch 48 MWh..
Pre koľko áut, by to bolo batérií?
Model 3 má 50 nebo 75 kWh, v průměru 62,5kWh. 48000/62,5=768.
citace:Tvrdiť súčasne, že za zdržanie "trojky" môžu problémy s výrobou batérií.,
A súčasne baterky tlačiť do toho austrálskeho..
200 skríň naplnených baterkami v šuplíkoch 48 MWh..
Pre koľko áut, by to bolo batérií?
Model 3 má 50 nebo 75 kWh, v průměru 62,5kWh. 48000/62,5=768.
Není ta kapacita 129 MWh? Tedy dvakrát tolik? Jak to mají s převodem střídavého proudu? Nebylo by vhodnějí baterii budovat u solární elektrárny? V Austrálii asi mají problém s vysokými teplotami, ale zase odpadají mrazy.
Pokud Toshiba rozjede výrobu těch pokročilých baterií, bude otázkou jejich cena a kapacita sítí, protože nabít za 6 minut je třeba hodně silným proudem. Pro elektrárny a majitele garáží je podle mně efektivnější pomalé dobíjení přes noc. Rychlé dobíjení je ale dobré pro občasné dobití při dálkových cestách nebo pro města.
nie som elektrikar - da sa ten vysoky prud dosiahnut az na nabijacke, bez dopadu na rozvodne siete? Ako to je riesene teraz? Superchargery tiez pracuju s vysokym prudom, ale siete sa kvoli tomu neprerabali
samozrejme idealne by bolo, keby parkoviska okolo bytoviek mali pripojky na nizky prud pre nabijanie v noci. To by mal byt standardny sposob
citace:nie som elektrikar - da sa ten vysoky prud dosiahnut az na nabijacke, bez dopadu na rozvodne siete? Ako to je riesene teraz? Superchargery tiez pracuju s vysokym prudom, ale siete sa kvoli tomu neprerabali
samozrejme idealne by bolo, keby parkoviska okolo bytoviek mali pripojky na nizky prud pre nabijanie v noci. To by mal byt standardny sposob
Superchargerů je málo a musí mít silný přívod odněkud z elektrorozvodny.
Jinak celkově odběr v bytech je relativně malý. Pokud vím, i obyčejné silnější elektrospotřebiče (ledničky) jsou naprogramovány, aby v případě výpadku elektřiny po opětovném nahození nenajeli okamžitě ale mají menší náhodnou prodlevu, aby větším odběrem při najíždění něco nepřetížili/nevyhodili. A bytový jistič to nebude, problém je někde dál. Buď je to kvůli hlavním domovním jističům nebo elektrorozvodnám.
Nejlépe by bylo, kdyby se k tomu vyjádřil někdo z rozvodných závodů, jak je síť dimenzovaná.
Nicméně mám pocit že síť všude na masívní dobíjení dimezovaná prostě není. Kupříkladu sousedovo rodičům, kteří chtěli na vytápění elektro kotel na rozvodných závodech řekli že mají smůlu. Silnější jistič jí do domu nedají, protože na místní trafostanici nemají kapacitu.
Čeští vědci zde jako první rigorozně dokázali, že pokud mají být inteligentní kolony opravdu prakticky užitečnou technologií, pak musí připojená vozidla mezi sebou bezpodmínečně využívat přímé komunikace. Pouhé vyhodnocování vzdálenosti a rychlosti přibližování k předchozímu vozidlu (tedy tzv. adaptivní tempomat), nedokáže zabránit řetězové nestabilitě těchto kolon.
..
Lenže to sú univerzálne princípy, a platia aj v prípade že dopravný prostriedok spaľuje naftu alebo benzín.
Toto je takmer klasický problém "poslednej míle" - od posledného transformátoru k spotrebiteľskej zásuvke.
Z jednej takej objednávky renovácie a zosilnenia 250kVA trafostanice na nete:
- transformátor 250kVA 22kV/400V - 5750€
- unifikovaný objekt trafostanica EH6 - 19500€
- cena objednávky s ostatným príslušenstvom, výmenou ~100+100m káblov, výmenou VN a NN rozvádzačov spolu - 75 000€
- cena s výkopovými, stavebnými a búracími prácami, atď. spolu 110 000€.
Pritom trafo 250kVA nie je nejak silné, skôr naopak - je to asi tak pre 15, maximálne do 30 rodinných domov alebo maximálne nejakých 50 bytov.
Tie "megachrgery" pre kamióny.. http://eautoportal.sk/tesla-semi-nabijanie-megacharger/
Nakoľko je potom reálne to Muskovi obligátne tvrdenie.. Aj tie bude poháňať slnko?
Keď doteraz na čisto na "solár" nefunguje ani jedna jediná nabíjacia "supercharger" stanica..
citace: Nicméně mám pocit že síť všude na masívní dobíjení dimezovaná prostě není. Kupříkladu sousedovo rodičům, kteří chtěli na vytápění elektro kotel na rozvodných závodech řekli že mají smůlu. Silnější jistič jí do domu nedají, protože na místní trafostanici nemají kapacitu.
Přesně tak a to především v místech se zástavbou bytových domů, které jsou vytápěny centrálně z teplárny nebo případně z lokální plynové kotelny.
Jediným silnějším spotřebičem v těchto domech bude tak elektrický sporák. Nepočítám-li výtah. Třeba byty měli dříve jednofázový jistič jen na 16 A. Sporák byl na plyn.
citace:Superchargery tiez pracuju s vysokym prudom, ale siete sa kvoli tomu neprerabali
Kvůli metru a tramvajím (i trolejbusům) se taky sítě nepřestavovali.
Jen prostě k nim musí být k jejich měnírnám přivedeno vedení vysokého napětí 22 000 V. A v případě metra jde o zvláštní vedení - jen pro něj vyhrazeno - přímo z rozvodny (transformační stanice ze 110 000V).
Maximálny výkon 19,2kW (je to viac ako 16A na každú fázu!) zodpovedá MAXIMÁLNEMU odberu veľkej domácnosti s elektrickým vykurovaním - a odber 150kW je už stredne veľký panelák
citace: ... Ak sa vsak v tej Toshibackej technologii neobjavi nejaky neprekonatelny problem, tak to vytre podlahu aj s tymi najzarytejsimi odporcami elektromobilov, resp. elektrodopravy ako takej. Napr. v malom letectve by to bola uplna revolucia.
Doporučuji místo nemístného jásání přečíst si pozorně originální ohlášení firmy Toshiba a přepočítat uvedené parametry. Například zde:
------------------------------------------------
Pokud se Vám to nechce číst, tak shrnuji uvedené technické info:
- jde o vylepšení SCiB technologie firmy Toshiba, které spočívá v novém materiálu a lepším uspořádání anody. Materiálem anody je "titanium niobium oxide" ve formě nanokrystalů. Tento materiál podléhá menší degradaci a díky nanočásticové struktuře má výrazně větší plochu anody a tedy lepší prostup elektronů
- díky větší a stabilnější anodě dochází k její pomalejší degradaci a zároveň je možné použít výrazně vyšší nabíjecí a vybíjecí proudy a to i za nižších teplot.
- vlastní jádro baterie zůstává "klasické"
- základní nevýhody jsou: cena nanočástic anody výrazně zdražuje předpokládanou cenu baterie (odhady jsou 3x až 5x, uvidí se až podle skutečné produkce)
- díky jiné chemii anody má baterie nižší napětí (2,4V místo 3,7V), což vede na nižší hustotu uložení energie (udává se 30–110Wh/kg, což je zhruba poloviční hodnota oproti LiOn bateriím s obvyklou hodnotou 100–243Wh/kg)
Takže jde o trvanlivější a rychleji dobíjitelnou, ale dražší a větší náhradu LiOn baterie. Žádná revoluce ...
ps: mnoho článků uvádí schopnost dobít násobně víc energie v daném čase, což pak někdo zaměňuje za násobně větší kapacitu dané baterie.
... tedy nabíjecí stanice Supercharger pro 5 současně nabíjených vozů musí mít vlastní přípojku 22KV a vlastní trafo v ceně cca 110 000Euro což je zhruba 2.8 MKč (viz výpočet 250KVA trafa výše).
citace:
... tedy nabíjecí stanice Supercharger pro 5 současně nabíjených vozů musí mít vlastní přípojku 22KV a vlastní trafo v ceně cca 110 000Euro což je zhruba 2.8 MKč (viz výpočet 250KVA trafa výše).
to trafo s pripojkou je v cene elektriny?
napr.
bytov je vela a platia si pausal. tam sa to asi schova, takze nikoho nenapadne, ze si vlastne pripojku a trafo plati...
takze bude si tych 5 automobilov platit pausal? to nebude mala polozka...
to potom zas zacina byt zaujimave nabijanie doma, ked v noci svoju pripojku moc nevyuzivam, ale pausal uz mam zaplateny...