Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  42    43    44    45    46    47    48  >>
Téma: Elektromobilita a Tesla/Musk/kosmonautika
21.5.2018 - 13:36 - 
Popsat o čem odkaz je, nikoli napsat souhrn(to už bych rovnou mohl článek, nebo něco, co se za článek vydává). Novák si zase upravuje realitu.

Ano, zapomněl jsem, že někteří můžou mít problém s angličtinou, případně s Google Translatorem.

Nepříjemné? Ale houby. Munro může mít pravdu, ale taky nemusí. Uvidíme až na reálných výsledcích. Zcela jistě ale nepočítal s backup zdroji, které generují hezké peníze.

Kvalita, například lícování, se zvýšila. To jsou informace i ze zdrojů mimo Tesly. Dokonce to tvrdí i Munro. Tak komu asi tak budu více věřit? Munroovi, nebo nějakému anonymu?
 
21.5.2018 - 14:41 - 
Těch 10% managorů bych okamžitě vyměnil...

https://evannex.com/blogs/news/the-volt-age-is-coming-and-big-oil-isnt-ready

 
21.5.2018 - 14:49 - 
citace:

Informace, že Tesla nemá šanci na dosažení objemů prodejů nutných k přehoupnutí se do zisku, je nejdůležitější závěr článku. To je téma k debatě. Pro muskomilovníky ovšem nepříjemné.


to nie je informacia, ale nazor. Navyse nazor niekoho, kto na svoje nazory nevsadza peniaze. Na rozdiel od investicnych managerov. Tam sa najdu naopak nazory, ze Tesla polahky dosiahne 25% marzu.

https://www.cnbc.com/2018/05/21/tesla-shares-to-soar-on-strong-model-3-profitability-analyst.html

citace:

Naproti tomu na roku výroby testovaného vozu nezáleží, kvalita vozů je v Tesle beztak dlouhodobě víceméně stejná bez ohledu na rok.



kedze priamo od majitelov Tesiel prichadzaju opacne informacie, mal by ste tento svoj vyrok ozdrojovat. Inak totiz vyzera len ako ohovaranie.
 
22.5.2018 - 12:43 - 
https://www.novinky.cz/auto/472713-teslu-model-x-temer-nejde-prevratit-ukazala-automobilka.html 
24.5.2018 - 10:46 - 
citace:
https://www.novinky.cz/auto/472713-teslu-model-x-temer-nejde-prevratit-ukazala-automobilka.html


Je hezké, že díky v podlaze umístěné těžké baterii má to auto nizko těžiště.

Pokud kterémukoliv dnešnímu autu připevníte zespoda desku o váze skoro tunu, tak se stane stejně obtížně převratitelné ... ;-)

Dnešní eko-trendy se ovšem snaží spíš snížit hmotnosti pohybujících se částí a tím snížit spotřebu energie jako takové ... ;-)
 
24.5.2018 - 11:16 - 
citace:

Pokud kterémukoliv dnešnímu autu připevníte zespoda desku o váze skoro tunu, tak se stane stejně obtížně převratitelné ... ;-)



preco by ste k autu pripevnoval dosku o vahe skoro tonu?? u Tesly je to sucast pohonneho agregatu, nie mrtva vaha.
 
24.5.2018 - 11:56 - 
citace:
citace:

Pokud kterémukoliv dnešnímu autu připevníte zespoda desku o váze skoro tunu, tak se stane stejně obtížně převratitelné ... ;-)



preco by ste k autu pripevnoval dosku o vahe skoro tonu?? u Tesly je to sucast pohonneho agregatu, nie mrtva vaha.


S prominutím: pohonný agregát je motor.
Ta "skoro tunová" deska v podlaze Muskova Modelu S je baterie plus systém jejího chlazení a topení, tedy zásobník energie.
U obyčejného auta tomu odpovídá palivová nádrž o hmotnosti cca 30kg (5kg nádrž + průměrně 25kg=30litrů paliva).

Tesla Model X P100D váží 2504kg a podle mezinárodního třídění spadá do kategorie SUV. V této kategorii je nejprodávanější Toyota RAV4 s průměrnou hmotností 1200kg.

Tedy v tomto srovnání má Tesla model X má v podlaze navíc cca 1.3 tunovou desku, což má výhody i nevýhody. Z hlediska zde diskutované stability to posouvá těžiště směrem k vozovce a zvyšuje stabilitu ... ;-)
[Upraveno 24.5.2018 HonzaB]
 
24.5.2018 - 12:09 - 
stale ste mi nevysvetlil, preco polemizujete o tom ze Tesla ma v podlahe jednotonovu bateriu, ako keby to bola nejaka "neferova" vyhoda oproti inym autam.

Skratka Tesla ma taku konstrukciu, ze ma tazisko nizko. Z toho vyplyva ze je tazke ju prevratit na strechu. Bodka.
 
24.5.2018 - 12:50 - 
citace:
stale ste mi nevysvetlil, preco polemizujete o tom ze Tesla ma v podlahe jednotonovu bateriu, ako keby to bola nejaka "neferova" vyhoda oproti inym autam.

Skratka Tesla ma taku konstrukciu, ze ma tazisko nizko. Z toho vyplyva ze je tazke ju prevratit na strechu. Bodka.


Nepolemizuju s konstrukcí vozu Tesla.

Pouze jsem komentoval původní příspěvek o stabilitě vozu Tesla Model X, který tento důsledek konstrukčního uspořádání prezentoval jako jednoznačnou výhodu. Kterou to ovšem není ... ;-)
 
24.5.2018 - 13:16 - 
citace:


Pouze jsem komentoval původní příspěvek o stabilitě vozu Tesla Model X, který tento důsledek konstrukčního uspořádání prezentoval jako jednoznačnou výhodu. Kterou to ovšem není ... ;-)



a co to je, ak nie vyhoda?
 
24.5.2018 - 16:13 - 
https://sciencemag.cz/baterie-lithium-sira-nabizeji-vetsi-kapacitu/ 
24.5.2018 - 16:15 - 
Its not a bug, Its a feature  
04.6.2018 - 20:32 - 
http://www.hybrid.cz/vyrobit-elektromobil-tesla-model-3-stoji-v-prepoctu-asi-616-000-kc 
06.6.2018 - 08:38 - 
na vcerajsom valnom zhromazdeni akcionari rozhodli, ze Elon a jeho kumpani ostavaju vo funkciach 
06.6.2018 - 10:01 - 
https://insideevs.com/teslas-fremont-factory/

Vtipné: dělníci továrny ve Fremontu první rok její existence (1985) v počtu 2470 lidí vyrobili 64764 vozů, 26 na osobu. Roku 1997 4844 zaměstnaců vyrobilo 357809 vozů, 74 na osobu.

Roku 2016 v továrně pracovalo pod Muskem nějakých 6-10 tisíc lidí, kteří vyrobili 83922 vozů. To jest 8-14 na osobu.

Není divu, že se Tesla nemůže vyhrabat ze ztrát, s takovou produktivitou.
 
06.6.2018 - 10:24 - 
prehovoril odbornik...
V pripade Tesly je uzke hrdlo produkcia baterii. Tie sa jednak nevyrabaju vo Fremonte, jednak pan odbornik si asi nevsimol ze nim uvadzani zamestnanci nevyrabali baterie vobec. Hrusky a jablka, ako obvykle.
 
06.6.2018 - 11:46 - 
https://www.novinky.cz/ekonomika/474190-na-pumpach-benziny-postavi-cez-desitky-nabijecek-pro-elektromobily.html 
09.6.2018 - 02:11 - 
citace:
http://www.hybrid.cz/vyrobit-elektromobil-tesla-model-3-stoji-v-prepoctu-asi-616-000-kc

... a prodejní přes milion. ;-)

Vyšší užitnou hodnotu a méně provozních omezení poskytne běžná Škoda Fabia s prodejní cenou kolem 250kKč a výrobní cenou kolem 140kKč.
Cenový rozdíl je takový, že ani při započtení spotřeby benzínu za celou dobu životnosti Fabie se nedostanete na prodejní cenu Tesly.

Každý si může zvážit, co je pro něj ekonomičtější varianta. Nicméně pokud máte něco navíc ve slamníku a chcete si udělat radost:

Základní verze Modelu 3 s dojezdem 345km v optimálních podmínkách za 1,1MKč:
https://www.alza.cz/tesla-3-d5069515.htm

Pro srovnání: Základní verze Fabie s dojezdem cca 1000km za 243kKč:
http://www.autojarov.cz/uploads/models/attachments/skoda/fabia-combi-cenik.pdf

Nebo pokud chcete něco lacinějšího, mírně menšího a přitom vybavenějšího, tak zkuste Hyundai i10 za 182kKč:
https://centrumpraha.hyundai.cz/vozy-bez-cekani/predvadeci/i10-2013/16341
 
09.6.2018 - 08:21 - 
fiha, pan Bastecky asi prave (nechtiac) uznal ze Tesla ma na Modeli3 obrovsku marzu Co znamena, ze ak sa bude nadalej zvysovat tempo vyroby, Tesla moze byt skutocne ziskova uz v tomto roku...

Co sa tyka uzitkovej hodnoty, elektromobily sa vyrabaju a kupuju z inych dovodov nez vyrobna cena a dojazd (a aj tieto sa postupne zlepsuju). Nastastie existuje stale viac zakaznikov, ktori dovidia za tieto dva parametre, a to aj v nasich chudobnych post-budovatelskych krajinach
 
10.6.2018 - 11:41 - 
citace:
fiha, pan Bastecky asi prave (nechtiac) uznal ze Tesla ma na Modeli3 obrovsku marzu Co znamena, ze ak sa bude nadalej zvysovat tempo vyroby, Tesla moze byt skutocne ziskova uz v tomto roku...

Co sa tyka uzitkovej hodnoty, elektromobily sa vyrabaju a kupuju z inych dovodov nez vyrobna cena a dojazd (a aj tieto sa postupne zlepsuju). Nastastie existuje stale viac zakaznikov, ktori dovidia za tieto dva parametre, a to aj v nasich chudobnych post-budovatelskych krajinach


Ano, máte pravdu. Tesla má velkou hrubou marži. Ovšem Tesla z téhle hrubé marže musí zaplatit mnoho věcí nad rámec "obyčejné" automobilky. Asi největší závazek je síť dobíjecích stanic a jejich kompletní provozní náklady. Celkový výsledek je, že i s takto velkou marží je Tesla v ztrátě.

Můj příspěvek se týkal věci z pohledu koncového uživatele, kde vnitřní rozdělení marže dodavatele není uživatelská vlastnost výrobku. Běžný uživatel (nikoliv nadšenec ochotný dát milion navíc za pocit, že je "cool-eko-elektro-in") se rozhoduje podle svých nákladů a podle jemu poskytnuté užitné hodnoty.

Pokud chce Tesla prorazit na "bežném" trhu, pak musí být atraktivní pro "běžného" uživatele ... ;-)


 
10.6.2018 - 12:10 - 
Model 3 je v USA druhy najpredavanejsi model v triede mid-size premium sedan, takze s tou uzitkovou hodnotou to nebude take zle 😉 
11.6.2018 - 08:23 - 
citace:
Model 3 je v USA druhy najpredavanejsi model v triede mid-size premium sedan, takze s tou uzitkovou hodnotou to nebude take zle 😉


Podle žebříčku https://focus2move.com/usa-best-selling-cars/ není žádná Tesla v první stovce amerických nejprodávanějších aut. Ale pokud myslíte kategorii elektromobilů s písmenem "T" v názvu, tak bude situace zcela určitě jiná ... ;-)
 
11.6.2018 - 09:57 - 
este raz a pomaly:

Model 3 je v USA druhy najpredavanejsi model V TRIEDE MID SIZED PREMIUM SEDAN



samozrejme ta pozicia silno zavisi od toho, ktore modely si do tej "triedy" nahadzete, moze byt prva, druha alebo niekde v strede. Kazdopadne v porovnani s autami tejto cenovej kategorie su predaje Tesly absolutne konkurencieschopne.

Obrazok nepouzitelneho vyrobku ktory nikto normalny nechce, ktory sa tu snazite vykreslovat, skratka nema oporu v ziadnych datach. Bodka.
 
11.6.2018 - 12:12 - 
citace:
Musk pri predstavovaní kamiónu Tesla povedal, že jeho dojazd s nákladom 40 ton je 500 míľ. Riaditeľ kamiónovej divízie Mercedesu Martin Daum to komentoval:

"Ak to naozaj tak bude, tak kúpime 2 kamióny, jeden budeme testovať a druhý rozoberieme na kúsky, pretože by to znamenalo, že nám niečo ušlo. Ale dovtedy si myslím, že v Nemecku a v USA platia rovnaké fyzikálne zákony."

Včera na tlačovke sa Muska opýtali na tento Daumov komentár. Musk odpovedal, že Daum pravdepodobne nerozumie fyzikálnym zákonom. Testy vraj ukázali, že plne zaťažený kamión má dojazd takmer 600 míľ. Nejedná sa pri tom o žiadnu revolúciu v batériách, používajú ich štandardné batérie.
https://electrek.co/2018/05/02/tesla-semi-production-version-range-increase-elon-musk/


Heheh.

Tesla : Daimler
1 : 0

http://www.hybrid.cz/daimler-predstavil-vlastni-elektricky-tahac-jde-proti-tesle
 
11.6.2018 - 12:32 - 
mno, spominam si este na tunajsie "analyzy", podla ktorych postavit pouzitelny elektricky tahac so sucasnymi bateriami nie je mozne.

Tak sa necudujte ze ten "technicky vzdelany skepticizmus" moc vazne neberiem
 
11.6.2018 - 12:43 - 
Nový Tesla Roadster má mať za príplatok SpaceX balíček. Bude obsahovať COPV nádobu, vysokotlakú vzduchovú pumpu a 10 díz orientovaných do rôznych strán.
https://electrek.co/2018/06/10/tesla-roadster-elon-musk-thruster-backseat/
 
13.6.2018 - 07:31 - 
Tesla podla noveho odhadu doda v druhom kvartali o 10tisic viac modelov 3, ako sa povodne cakalo

https://www.investors.com/news/technology/tesla-stock-model-3-production-2/?src=A00220&yptr=yahoo

vyzera to ze z najhorsieho su vonku
 
13.6.2018 - 10:44 - 
https://echo24.cz/a/S6E9u/vyrobce-elektrickych-automobilu-tesla-propusti-3600-lidi


BTW, narazil jsem na soft. firmu(cca 150 lidí), kde je jen jeden manager - CEO.
 
13.6.2018 - 12:55 - 
citace:
Tesla podla noveho odhadu doda v druhom kvartali o 10tisic viac modelov 3, ako sa povodne cakalo

vyzera to ze z najhorsieho su vonku


Kdyby to byla pravda, byla by to naopak velmi špatná zpráva pro finance Tesly. Protože tím by přelezla hranici 200 tisíc vozů prodaných v USA o kvartál dřív a o kvartál dřív by se začala rušit státní dotace 7500 USD na vůz.

Ten analytik si myslí, že u Muska jsou amatéři v čerpání dotací. Tomu nelze věřit.
 
13.6.2018 - 13:01 - 
citace:
Základní verze Modelu 3 s dojezdem 345km v optimálních podmínkách za 1,1MKč:
https://www.alza.cz/tesla-3-d5069515.htm




Jako sorry, ale základní verze Tesly 3 za 1,1 mil Kč? Co to jako má být. Vždyť Elon "Dodržující sliby" Musk mluvil o trojce v úplně jiné cenové kategorii, sliboval 35000 USD za základní verzi !!!!!
 
<<  42    43    44    45    46    47    48  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.153600 vteřiny.