Kosmonautika (úvodní strana)
Kosmonautika@kosmo.cz
  Nepřihlášen (přihlásit)
  Hledat:   
Aktuality Základy Rakety Kosmodromy Tělesa Sondy Pilotované lety V Česku Zájmy Diskuse Odkazy

Obsah > Diskuse > XForum

Fórum
Nejste přihlášen

< Předchozí téma   Další téma ><<  268    269    270    271    272    273    274  >>
Téma: Souvislosti kosmonautiky
13.6.2014 - 00:46 - 
Taky jsem to dnes četl.
Si tak říkám, jaké patenty asi tak Tesla bude mít. Na elektrický motor? Na litihum-intovou baterii? Na elektrické auto? Nebo dokonce volant? A už to mám, určitě to bude kolo

Ale gesto se počítá, zejména v USA, které jsou patentovými válkami a patentovými trolly proslavené, je toto velmi unikátní krok (nezávisle na jeho významu).

PS: To výše je legrace, já vím, že v USA se dá patentovat i "prd Královský rozparovač" či jeho modifikace, takže jich jistě měli celou řádku, ale esenciálních (tedy takových, kterými by mohli blokovat jiné výrobce) patentů IMHO mají nula. Na to přišli na trh pozdě a nepřišli s ničím dosud neviděným (a patentovat si "množství" baterek v elektromobilu, což je jediný dosud neviděný prvek, se nedá ani v USA).
 
13.6.2014 - 02:17 - 
Ervé - Aj Zenit sa musí zmestiť do železničného profilu ruských železníc.  
13.6.2014 - 08:29 - 
citace:
Ervé - Aj Zenit sa musí zmestiť do železničného profilu ruských železníc.

Na speciálním vagónu na speciálním vlaku na určených tratích. Pravděpodobně bez motoru.
 
13.6.2014 - 09:15 - 
Ad tesla patenty - pre predstavu staci pozriet na www.faqs.org, treba vyhladat ziadosti od tesly. Je tam vsetko mozne, systemy pre manazment baterie, manazment nabijania, softwarove veci, aktivna kontrola odpruzenia, hybridne baterie, manazment air-metal baterie s ohladom na koncentraciu kyslika (!) atd.

Vidno ze v tesle uz dosli trosku dalej nez elektromotor a li-ion monoclanok v rc auticku, co je zjavne vrchol znalosti pre niektorych tunajsich diskutujucich
 
13.6.2014 - 10:26 - 
yamato:

Máš koule, na to že jsi na techniku tabula rasa a já elektroinženýr, to říci takhle naplno. Respect.
 
13.6.2014 - 10:50 - 
citace:
yamato:

Máš koule, na to že jsi na techniku tabula rasa a já elektroinženýr, to říci takhle naplno. Respect.


Videl si vobec to auto nazivo?

Zazil som uz vela ludi co sa neustale ohanali svojim diplomom. Ziadny z nich nebol skutocny odbornik. A zazil som ludi ktori povedali dve vety a vedel som ze su experti. Mozno keby si nevypisoval hluposti zalozene na svojej chabej predstave o sucasnom stave veci, keby si si skusil pozriet co je v tych patentoch, nez spustis lavinu posmeskov, mozno by som tu tvoju skolu bral vazne. Na ziadnej technike sa neuci robit zavery na zaklade neinformovaneho odhadu.

Mimochodom, teslamotors je dodavatelom technologii pre daimler a toyotu.GM sa pustila do hybridov na zaklade uspechu tesly.
A jeden elekroynzenyr v cesku poucuje co sa neda a kto je tabula rasa. To maz koule skor ty Takze napodobne, respect [Edited on 13.6.2014 yamato] [Edited on 13.6.2014 yamato]
 
13.6.2014 - 16:22 - 
Pokud to FSB vyšetřuje, je to v pořádku. Pokud je to konstrukce novináře, taky OK.
Jsou jen tři "civilizované" státy, které páchají sabotáže jiným státům, i když s nimi nejsou ve válečném stavu. Anglie, Izrael a samozřejmě USA.
A nyní Rusko hodně zlobilo. Tak jako už dlouho v historii ne. Taťka Yaenkee se hodně zlobí. A když se nenajde žádná lidská chyba nebo se to nedá svést na šlendrián, tak je těžké uvěřit, že si náhoda sedá zrovna na pro Rusko nejkritičtější starty ruských raket.

USA si za to mohou samy. Stejně jako s lhaním v OSN. Udělali blbce z vyslanců při OSN v roce 2003 a od té doby jim tito nevěří, ani když je to pravda.

Ad platy - nic nového nikdo neodhalil. Pouze si logicky postěžuje státní podnik, že mu průměrná mzda Ruska v Moskvě nestačí. Stejný problém se řeší ve většině zemí, kde jsou platy v hlavních metropolích mnohem vyšší než ve zbytku státu.
Už minule jsme tu zjistili, že náklady na zaměstnance tvoří jen zlomek nákladů na rakety.

Proton s briz-m stál cca 3mld RUR roce 2000 (2 roky po bankrotu Ruska, průměrná mzda v Rusku 3800RUR) a stojí 3mld RUR v roce 2014 (prům. mzda v Rusku 30000RUR). Takže milý yamato nezdá se mi, že by mzdy měly vliv ;-)
Jo a mimochodem, Proton je pro komerční zákazníky fakturován v USD. Takže změna kurzu nemá vliv na jeho cenu na komerčním trhu, ovšem Ruské firmy na něm nyní vydělají mnohem více rublů (pokud si ty dolary smění).
 
13.6.2014 - 17:03 - 
nojo, konspirace svetu vladne. Hlavne tej casti sveta co zije z exportu surovin a relikvii zo studenej vojny. Sovietsko/Rusko je najvylhanejsi stat od svojho vzniku, ale nebudem to tu zanasat vypoctom historickych klamstiev, to sem nepatri.

Mimochodom, keby proton nebol fakturovany v dolaroch, tak to ani nespomeniem. Prave fakturovanie v dolaroch a hradenie nakladov v rubloch je ten zazrak, kvoli ktoremu spominam kurz. Premysli to znova
 
13.6.2014 - 17:19 - 
Ještě jednou yamato:

3mld RUR 2000, 3mld RUR 2014. Nic se nezměnilo, stojí to furt stejně. Právě to, že je Proton fakturován v dolarech, tak to kurz NIJAK NEOVLIVŇUJE! Naopak kdyby byl fakturován v rublech, tak by jsi se z toho teprve vztekl, protože jeho cena by fluktuovala právě dle kurzu Rubl - Dolar. Například by Proton pro komerční trh zlevnil od ledna o více jak 10%.
 
13.6.2014 - 17:28 - 
citace:
...Mimochodom, keby proton nebol fakturovany v dolaroch, tak to ani nespomeniem. Prave fakturovanie v dolaroch a hradenie nakladov v rubloch je ten zazrak, kvoli ktoremu spominam kurz...


vies vycislit kolko % ceny nosica su platy?
 
13.6.2014 - 18:11 - 
citace:
Ještě jednou yamato:

3mld RUR 2000, 3mld RUR 2014. Nic se nezměnilo, stojí to furt stejně. Právě to, že je Proton fakturován v dolarech, tak to kurz NIJAK NEOVLIVŇUJE! Naopak kdyby byl fakturován v rublech, tak by jsi se z toho teprve vztekl, protože jeho cena by fluktuovala právě dle kurzu Rubl - Dolar. Například by Proton pro komerční trh zlevnil od ledna o více jak 10%.


lenze ked dostanes zaplatene v DOLARECH, a z 1 DOLARU mozes vyplatit 34 RUBLOV na mzdy, tak to tvoje naklady OVLIVNUJE, pretoze tvoj konkurent dostava zaplatene takisto v DOLARECH, ale aj mzdy plati v DOLARECH!

http://education-portal.com/articles/Rocket_Scientist_Job_Description_Salary_and_Outlook.html

americky engineer zarobi rocne v priemere cca. 104tis. dolarov, t.j. mesacne, t.j. 8666 dolarov.
rusky ynzenyr zaraba 30tis. rublov, co je 1020 dolarov mesacne.

nie som sice elektroynzenyr, ale zo strednej si pamatam ze 8666>1020. V cesku to mozno ucia inak...

Martin - davas skutocne zaludnu otazku treba totiz pocitat rozdiel v platoch nielen v samotnej aerokozmickej firme, ale v celom vyrobnom retazci, cez subdodavatelov az k metalurgom a hornikom, proste kazdy komponent vyrobeny v rusku z ruskych surovin. A obavam sa ze take detailne informacie o zbrojnej technologii nevygooglis

Alebo si myslite ze ten kov stoji 60 milionov?
[Edited on 13.6.2014 yamato]
 
13.6.2014 - 18:28 - 
ano yamato, ten "kov" tolik stojí.

Napadlo tě yamato, že existuje něco jako rovnostářství? To je v Rusku (odečteme-li podnikatele a oligarchy) ještě intenzivnější než v ČR.

SpX má kolem 4 tisíc zaměstnanců. Spočítej si roční náklady, kdyby byla plná jen "operačních techniků" (to jsou v překladu kvalifikovaní dělníci). (to je ten zelený sloupeček na tom funky grafu). Fakt platí SpX 240 miliónů USD ročně na platech? Z čeho by to zaplatili?!!!

Ale víš co, už mně unavuje stále předkládat závěry, která si umí spočítat i žáček druhého stupně ZŠ.

Martin Jeidny se tě na něco ptal, dokud nepřineseš přesnou a pokud možno i podloženou kalkulaci (libovolné) rakety s rozpočtem člověkohodin, tak se s tebou o tom nebudu bavit s poukazem, že plácáš.
 
13.6.2014 - 19:23 - 
citace:


Ale víš co, už mně unavuje stále předkládat závěry, která si umí spočítat i žáček druhého stupně ZŠ.



tak to potom asi rogozin s medvedevom nedokoncili ani ten prvy stupen, pretoze tvrdia to co ja
 
13.6.2014 - 19:38 - 
Ymato, čekáme dychtivě na ten "rozklad ceny nosiče" ;-) 
13.6.2014 - 20:32 - 
citace:
Ymato, čekáme dychtivě na ten "rozklad ceny nosiče" ;-)


bohuzial nepracujem v ruskych raketovych silach ale ty ho urcite mas, na zaklade ynzenyrske intuice.

Skusme to postupne. Vyplatis tych inzinierov, co je povedzme 5% z ceny startu. Zvysok platis za co? Palivo je povedzme dalsich 5% (skutocne to nemusime presne pocitat). Komu davas tie peniaze? Tomu palivu rozhodne nie. Davas ich ludom, ktori to palivo vyrobili. To jest zase mzdy.
Dalej, nakupis kov a plechy na nadrze a motory. Platis tomu kovu? Nie, platis ludom co ten kov spracovali zo zeleznej rudy. Oni zase platia hornikom co ho vytazili. Platy, platy a zase platy.
Prides s tym zazrakom na rampu. Tam su ludia, ktori zabezpecuju provoz kozmodromu. On totiz nebezi sam od seba. Ti ludia na pocudovanie tiez beru platy.
Spocitano podtrzeno, mzdova uroven v krajine ti vstupuje do kazdeho kroku v procese. Takze hoci inzinierom u seba vo fabrike platis tych 5% z ceny startu, realne ide na mzdy (v celom procese) 100% penazi. Zelezna ruda ani ropa totiz po peniazoch netuzia, tie sluzia vyhradne ludom.
Viem ze elektrika nie je ekonomia, ale pochopil?

Pre dokreslenie:
http://www.spaceflightnow.com/news/n1403/04h3rocket/#.U5s_Zihzdng

"Officials blame high labor costs and a strong yen for the H-2A's inability to court many international customers."

http://www.dtic.mil/dtic/tr/fulltext/u2/a451291.pdf

"The average price-per-pound of payload
to LEO for the United States is $12,000,
while other countries, like Russia, China, and
India, average $6,000 [3]. This disparity in
launch costs is primarily due to the lower labor and infrastructure
costs." (material z USAF)

Predpokladam ze ako elektroynzenyr mi vysvetlis preco sa oficiri z JAXA a USAF mylia a preco je to inak...

 
13.6.2014 - 20:50 - 
já chi ten rozklad, ne nějaké tvé záchytné berličky.

Jinak jsi ve své úvaze na něco zapomněl. Ten kov má svou cenu. Cenu tržní a pokud Rusko bude tržní ekonomikou, pak je mzdový náklad na horníka a oceláře irelevantní. Jeví se totiž pouze jako cena za měrnou jednotku kovu. A na volném trhu si ten ingot může koupit jak Kruničev, tak SpaceX za stejnou cenu. Chápeš už, kde děláš kardinální chybu ve své úvaze?
USAF i Blackbirda stavělo z titanových ingotů ze SSSR, protože vyšly mnohem levněji (a to byl vrchol studené války).

Proto raději přines ten rozklad. Nikdo po tobě nechce rozklad fuj, fuj ruské rakety. Jsi odborník na SpX, jistě ti tvůj Bůh vyjde vstříc a dá ti kladivo (ten rozklad ceny) na nevěřící ;-)
 
13.6.2014 - 21:12 - 
myslim ze barlicka je prave ten tvoj rozklad. Ja tvrdim ze za ruskou konkurencieschopnostou je mzdova uroven v krajine (a v aerokozmickom priemysle obzvlast), mam to podlozene vyjadreniami z fachu. Ty nastojis na rozklade, ktory zachyti iba mzdy v priemysle. Takze uvidis zlomok celku a na zaklade neho budes robit svoje slavne odhady.

Mimochodom, chcem analyzu, z ktorej vyplynie ze vyrobny proces v rusku je efektivnejsi ako inde na svete, a preto su naklady nizsie. Ziadne kecy, daj mi konkretny material.

p.s. v cene kovov na trhu je zahrnuta aj cena prace. Dopyt (kupujuci) sa vzdy snazi tlacit cenu dole. Ponuka (predavajuci) sa snazi tlacit ju hore. Ak je cena prilis nizko, nestaci na uhradu nakladov (platov), rusia sa vyrobne kapacity, co obmedzi ponuku a vyzenie cenu hore. Nikto ti nebude dlhodobo predavat tovar pod svoje naklady, pretoze proste skrachuje, takze trzna cena vzdy zohladnuje aj cenu prace. Vy ste skutocne na tej elektrike nemali ani zaklady ekonomie? [Edited on 13.6.2014 yamato]
 
13.6.2014 - 21:26 - 
"Povzdech", no právě. Ty by jsi ty základy právě potřeboval. Pak by jsi tu netvrdil ty věci co tvrdíš a opakuješ v mnoha variacích. Ptal jsi se, jestli ten kov na raketu stojí tolik. Já říkám, že ano. že je v ceně kovu i mzda je jasné. A je jasné, že díky tomu ten kov z ruských oceláren bude lacinější než z amerických. Ale to je irelevantní, protože se oba ty kovy prodávají na volném trhu (i když USA si tam cvakají ochranářská cla občas). Tedy jako Kruničev, tak SpaceX si může ingot do lisu koupit jak z ruské ocelárny, tak z americké. Jejich volba a volí obvykle podle ceny.

Protože Rusko a raketový průmysl je pro tebe hodně neznámá veličina, přejděmež do ČR a SRN.

Jistě jsi slyšel o Škoda Auto MB. Jistě jsi taky slyšel o Volkswagenu ve Wolfsburgu. V první je průměrná mzda 1000 EUR měsíčně, v druhé 5000 EUR měsíčně. Kolikrát dražší je srovnatelný Volkswagen nežli Škoda? Jak je to možné, přece Škoda vyrábí ve státě, kde jsou mzdové náklady pětinové než ve vedlejším Německu ;-)
 
13.6.2014 - 21:48 - 
takze nemali

rakety nie su auta a nepredavaju sa na volnom trhu. A ceske auto stoji porovnatelne tolko ako nemecke, pretoze existuju take veci ako ziskove marze. A ta je v cesku ina ako v nemecku. A to je dovod preco sa nemecke fabriky stahuju do ceska a dalej na vychod. Laska k slovanom tym dovodom nebude.

Dokaz ze SpX a ULA dovazaju material a palivo z ruska.

mimochodom stale tlachas ale nejaky podklad si nedal ani jeden. Ja som dal konkretne podklady, z ktorych vyplyva ze cena prace je hlavny faktor v celkovych cenach (co je mimochodom logicke, som prekvapeny ze to treba niekomu dokazovat) [Edited on 13.6.2014 yamato]
 
13.6.2014 - 22:03 - 
Jak to že se neprodávají na volném trhu? A co je komerční provoz těch raket? Stonožka?! Ty mně těmi svými výroky chceš jenom nasrat. Protože tak natvrdlej nemůžeš být.

Protože NENÍ CENA PRÁCE HLAVNÍ FAKTOR V CELKOVÝCH CENÁCH. Já už v několika velkých průmyslových podnicích dělal. Cena práce ČINNÝCH pracovníků je v ČR marginální položka. Dokonce i v oblasti s vysokou přidanou hodnotou.

Kdyby jsi napsal, že cena práce se podílí na ziskovosti - to pak ano, Škoda MB je zlaté vejce Volkswagenu, protože vykořisťovatel ukořistí k marži obvyklé ještě uspořené náklady.

Ovšem i kdyby se mzdové náklady v Škoda MB zvedly na mzdové náklady ve Volkswagen Wolfsburg, tak se cena škodovek nehne (protože by na tom volném trhu byly neprodejné). Akorát bude po zlatém vejci.

V Rusku je to mimochodem stejné, je to kapitalizmus jako řemen (to, že v mnoha podnicích má stát podíl či dokonce kontrolní podíl nehraje roli) a vykořisťují své zaměstnance. I kdyby jsi skokově zvedl mzdy v Rusku na americkou úroveň, zůstane cena Protonu stejná nebo se jen mírně zvýší (ale tak ,aby stále mohl konkurovat své jediné konkurenci - Ariane)

Už jsem ti tu jednou psal, že 8mi násobné zvýšení mezd v Rusku s cenou Protona v rublech nehlo. To je podklad solidní. Ne nějaký plky flky manažerů a politiků bůh ví odkud.

Stejně tak mi tu těžko budeš šermovat s platy u Ariane. A ta je stále levnější než Altas (který má navíc levný motor z hladové doliny), který s ní a s Protonem soutěží (A prohrává) v tržním prostředí.

EDIT:
A už toho mám pro dnešek dost. To je jak přít se s davidem, znova a znova, jestli je RD-107 jeden čtyřkomorový motor nebo čtyři jednokomorové motory. Jakýkoliv argument se rozbije o ideozeď a neprojde. [Upraveno 13.6.2014 cernakus]
 
14.6.2014 - 01:46 - 
citace:
... To je jak přít se s davidem, znova a znova, jestli je RD-107 jeden čtyřkomorový motor nebo čtyři jednokomorové motory. Jakýkoliv argument se rozbije o ideozeď a neprojde. [Upraveno 13.6.2014 cernakus]
Môžeš si odpovedať sám: Má Tatra 1 osemvalcový motor, alebo 8 jednovalcových? Pôvodne som chcel použiť škodovku, keď ju už spomínaš. Potom mi ale napadlo, že Tatra má každý jeden valec samostatne podobne ako RD 107 svoje spaľovacie komory ... a včil babo raď!
 
15.6.2014 - 12:36 - 
trochu som googlil, kedze sa tu ako "argumenty" pouzivaju totalne nezmysly.

Tak napr. SpX berie hlinikove plechy od Alcan Global (teda ziadni rusi).
Taktiez analyza zavislosti obrany USA na zahranicnych dodavateloch uviedla ako kriticke rozne vzacne kovy, ale rozhodne nie zakladne kovy ako hlinik alebo ocel, t.j. tieto kovy sa kupuju od domacich producentov.

Nic nenasvedcuje tomu ze by americki vyrobcovia pouzvali rovnake plechy za rovnaku cenu, ako ruski vyrobcovia. Cena suroviny je jedna vec, cena spracovaneho kovu je vec druha.

Zrejme nema zmysel niekomu natvrdlemu vysvetlovat zaklady ekonomie, navyse ked pouziva marxisticke skratky o vykoristovani, tak to uz ani nebudem skusat. Hlavne ked s nim nepohne ani bombardovanie konkretnymi linkami a vyjadreniami od ludi z biznisu, a stale si melie svoje, bez jedineho podkladu (stale som nevidel tu analyzu efektivity vyrobneho procesu, ale videl som vyrobnu halu sojuzu, ktora sa nicim nelisi od vyrobnych hal inych vyrobcov) [Edited on 15.6.2014 yamato]
 
16.6.2014 - 10:26 - 
citace:
...Tak napr. SpX berie hlinikove plechy od Alcan Global (teda ziadni rusi).

...Nic nenasvedcuje tomu ze by americki vyrobcovia pouzvali rovnake plechy za rovnaku cenu, ako ruski vyrobcovia. Cena suroviny je jedna vec, cena spracovaneho kovu je vec druha.
...


cena Alcan Global je zavisla od ruskej ceny, naopak rusky podnikatelia nebudu vyrazne pod cenou globalnej ceny.

vyrobne naklady automobilov
http://ekonomika.sme.sk/c/3194393/vo-vych-europe-je-vyroba-auta-o-23-lacnejsia-ako-v-nemecku.html

Pri beznych seriovych vyrobkoch nakladova cena na mzdy nepresiahne 25% vyrobnych nakladov, pri predajnej cene to bude ale podstatne menej. V dosledku kontrol, procedur (cleanroomy),... su naklady v aerokozmickom priemysle aspon o 30% vyssie.

takze v nakladoch ak Nemci voci vychodoeuropanom su drahsi o 27% pri automobiloch, tak pri aerospace musia byt drahsi aspon o 35%.

ale to nie je predajna cena. ta je voci uvadzanej cca dvojnasobna
tam sa rozdiel zmazava.

a to je to, co sa tu bolo pisane, ze nasobne zvysenie platov s cenou Protonu nepohlo...
 
16.6.2014 - 11:48 - 
Ono je skor otazka, co by sa stalo s platmi inzinierov na zapade, keby klesli ceny zapadnych nosicov povedzme 2x. Ziskove marze nepozname, ale ak rusi mozu nasobne zdvihnut mzdy bez dopadu na cenu nosica, tak tam ta marza musela byt hodne velka. A dalej je tiez otazka, akej casti vyrobneho retazca sa zvysenie tyka. 
16.6.2014 - 13:07 - 
citace:
citace:
...Tak napr. SpX berie hlinikove plechy od Alcan Global (teda ziadni rusi).

...Nic nenasvedcuje tomu ze by americki vyrobcovia pouzvali rovnake plechy za rovnaku cenu, ako ruski vyrobcovia. Cena suroviny je jedna vec, cena spracovaneho kovu je vec druha.
...


cena Alcan Global je zavisla od ruskej ceny, naopak rusky podnikatelia nebudu vyrazne pod cenou globalnej ceny.




Nechci se do toho příliš zapojovat - ale v Rusku je rozhodně levnější cena elektrické energie, plynu a všech výrobků z ropy a tedy třeba i nafta než třeba v Evropě (jen cena plynu kdy nám ho prodává za větovou cenu a jiným bývalým svazovým republikám o dost levněji je toho dobrým a jasným důkazem a když máte levnější plyn tak vám nikdo nebrání si postavit vlastní plynovou elektrárnu pro svou vlastní spotřebu ve formě závodní kotelny s výrobou elektrické energie - tzv. kombinovaná výroba tepla a elektřiny).

A třeba právě pro hutnictví (speciálně hutnictví hliníku) a částečně i strojírenství je cena elektrické energie a plynu (různé zahřívání matriálu) je velmi důležitá z hlediska nákladů.
Takže ono to opravdu je celé poněkud složitější.

A cena hliníku může být v Rusku klidně o dost levnější prostě kvůli omezenějším možnostem hliníkové profily vyvážet ven - omezená kapacita přístavů + cena takovéto přepravy co vím + možná i různá omezující nařízení Ruské vlády - není to EU, takže tam neplatí volný pohyb zboží mimo zemi.

Jinak při zvýšení mezd na Německou úrovně by řada výrob přestala být prostě zisková a tak by se buď přestěhovala jinam (buď Polsko a nebo Bulharsko či Rumunsku - taky již EU a platy ještě menší než u nás a elektřina zřejmě levnější) či velmi omezila až přímo zrušila.
K nám se totiž řada výrob - u rozběhu jedné výroby z oboru elektroniky jsem shodou okolností byl - stěhovala sem jen proto, že při Německých podmínkách včetně jejich mezd ta výroba již byla ZTRÁTOVÁ.
Stejně jako řada automobilek ve světě je či donedávna byla ve ztrátě.

Či prádlo z Německý hotelů - i z těch v Berlíně - se vozí prát až do Polska - důvod je velmi jednoduchý - navzdory ceně dopravy je to levnější jednak i trochu z důvod cen energií a pak jak přímo přiznávají a otevřeně říkají především jen kvůli ceně pracovní síly - mají přesně spočítáno při jaké výši mezd a ceně nafty se to vyplatí vozit na jakou vzdálenost vůči prádelnám přímo v Německu.
Takže zvýšení mzdy = uzavření té prádelny - Německá bude prostě již levnější z důvodu cen dopravy a má to být stejná firma co má provozovat prádelny i Německu - takže pro ní to nebude zas tak velká ztráta - prostě zařízení z této prádelny se využije v jiných přímo v Německu.


[Upraveno 16.6.2014 tycka]
 
16.6.2014 - 13:16 - 
Toto sa snazim vysvetlit uz dva dni...Jednoducho keby neplatilo to co tvrdim, tak cina dnes nie je tam kde je, pretoze by predavala tovary za "globalne ceny" a nebola by schopna vyuzit nizke naklady prace. [Edited on 16.6.2014 yamato] 
16.6.2014 - 13:36 - 
v uvedenom odkaze na automobil. priemysel uvadzali aj cenu materiálu smerom na vychod nizsiu...
toto nechcem spochybnovat...
ja len spochybnujem ze za dvojnasobnou cenou su dvojnasobne platy.

aj ten lacnejsi material po narazeni marze uz nerobil v cene taky rozdiel...

jednoducho v ruskych cenach ocakavam vyladenie efektivneho systemu a v USA naopak ceny lobingu
 
16.6.2014 - 13:49 - 
tycka:

ty zpracované kovy se obchodují na burze. Energie se obchodují na burze. WTO omezuje celní politiku. Prostě to neokecáte. Cena kovu, kterou nakupuje Chruničev a SpaceX je tržní a je si velmi podobná právě proto, že máme globální ekonomiku. Ceny amerického oceláře nemohou být vyšší než cena Ruského+ transportní náklady a ty jsou, při využití vody, jako přepravní cesty, velmi laciné. Proto se tyto komodity mohou a obchodují na burze.

Navíc logicky vyjde levněji používat lokální zdroje energie a surovin. Proto taky průmyslové podniky v USA lobují proti uvolnění zákazu na vývoz břidličáků z USA. Producenti plynu by si sice pomohli, ale "energeticky dumpovaný" průmysl USA by zaplakal.

Mimochodem tvoje příklady jsou zcestné. Je jasné, že činnosti, kde drtivou většinu vstupů je lidská práce a marže je minimální se již cena práce značně projeví, ale autovýroba, natož výroba raket je krapet jinej level než prádelna, kterou může provozovat kdokoliv.

PS: Polsko (a východ obecně) boduje také tím, že se tam na ekologii hodně z vysoka kaká. Zejména ve srovnání se slunečně-větrným ekolandem.

PS2: Tak jsem si čučnul na ceny paliv a budeš se, tyčko, divit, v USA je benál u pumpy téměř o dvě kačky lacinější. Podobné to bude s tím plynem a ostatními energiemi (opět, malý podíl ceny práce na ceně komodity a to je důsledek).

Martin jediny:
Ti nevím jestli to je jen cena lobbingu. Protože ULA je stále mnohem dražší než ADS (dříve EADS) a nepochybuji o tom, že lobbing (AKA korupce) je v EU stejná, ne-li vyšší než v USA. Něco za tou bulharskou konstantou pro NASA být musí, ale co? Toť opravdu otázka. [Upraveno 16.6.2014 cernakus]
 
16.6.2014 - 14:46 - 
'ty zpracované kovy se obchodují na burze. Energie se obchodují na burze'

U těch kovů nemám teď důkazy o omezujících podmínkách vývozu z Ruska, ale u těch energií je mám.

Plyn prostě je na domácím trhu levnější. Prostě kapacita plynovodů je omezená a navíc se platí Náklady na transport tím plynovodem o to se zvyšuje prostě cena toho plynu v Evropě - je na to dost důkazů - Rusko prostě prodává stejně jako do Číny plyn bývalým Svazovým republikám za nižší cenu - krom toho cena ropy a plynu je pro Ruskou vládu věc politická - komu nabídne jako cenu v rámci své politiky !!!!

Elektřina jednak si nejsem jist, zdali Rusko nemá podobnou politiku jako je tomu u plynu a pak je tu opět kapacita vedení a náklady na přenos elektrické energie vedením - jsou tam prostě ztráty z důvodu odporu vedení a proto je velmi nákladné přenášet elektrickou energii dnešníma technologiemi na delší vzdálenost - to vám potvrdí každý kdo má elektro-silnoproud.

Proto u elektřiny jsou a budou rozdíly v cenách.

citace:
ale autovýroba


Vyrábět auta na pásu (velkou část výroby) umí téměř kdokoliv vhodně zaučený a není to člověk který není vyloženě manuálně nešikovný.

U součástek raket to bude omezenější nicméně i složité elektronické výroby jsou některé práce co nejdou automatizovat na úrovni skládání kostek z lega když vzor máte neustále před sebou a koukáte na něj - prostě jen nesmí být manuálně nešikovný - vím o čem píšu.
[Upraveno 16.6.2014 tycka]
 
16.6.2014 - 14:51 - 
citace:
tyčko, divit, v USA je benál u pumpy téměř o dvě kačky lacinější.


Zde je důvod velice jednoduchý - je to spotřební daň, která se v USA prostě neplatí - není to DPH ta je k tomu ještě jaksi navíc - je to přes 10 Kč/litr benzínu - je to věc neustále všude psaná - ceny benzínu určují alespoň v Evropě a USA především daně v daném státě.
 
<<  268    269    270    271    272    273    274  >>  


Stránka byla vygenerována za 0.300344 vteřiny.