|
Šalieš?
Naopak - dostane pridané |
|
Alchymisto, souhlas. Země se točí... |
|
citace 6.12.2021 - 23:01 - Alchymista: Šalieš?
Naopak - dostane pridané
Tak tak, a je to správné. Přece musíme těm neschopným budižkničemům přerozdělit to, co vytvářejí ti schopní. Filosofie moderní doby. Teda v rámci západní civilizace, proto jde taky pod kytky. |
07.12.2021 - 10:49 - dodge | |
|
Tak tak, a je to správné. Přece musíme těm neschopným budižkničemům přerozdělit to, co vytvářejí ti schopní. Filosofie moderní doby. Teda v rámci západní civilizace, proto jde taky pod kytky.
No jo ale ti podle vás neschopní bužkničemové platí daně ve výši miliard dolarů, zatímco ti "schopní"" neplatní skoro nic. Tak kdo tedy něco vytváří? Snad ne ty garážové začínající firmy, které by bez dotací od státu dlouho nepřežily? |
|
citace 7.12.2021 - 10:49 - dodge:
Tak tak, a je to správné. Přece musíme těm neschopným budižkničemům přerozdělit to, co vytvářejí ti schopní. Filosofie moderní doby. Teda v rámci západní civilizace, proto jde taky pod kytky.
No jo ale ti podle vás neschopní bužkničemové platí daně ve výši miliard dolarů, zatímco ti "schopní"" neplatní skoro nic. Tak kdo tedy něco vytváří? Snad ne ty garážové začínající firmy, které by bez dotací od státu dlouho nepřežily?
Nevím, jaká je u Boeingu ve vztahu ke státnímu rozpočtu bilance daně vs. dotace, případně předražené smluvní zakázky od státu, spíš mne zaujaly ty garážové firmy. SpaceX, která pro NASA zajišťuje dopravu kosmonautů v komplexu F9/Dragon (zatímco Starliner spí zimním spánkem, ze kterého kdoví, jestli se vůbec probudí), je garážová firma? |
|
citace 7.12.2021 - 11:49 - NovýJiřík:
Nevím, jaká je u Boeingu ve vztahu ke státnímu rozpočtu bilance daně vs. dotace, případně předražené smluvní zakázky od státu, spíš mne zaujaly ty garážové firmy. SpaceX, která pro NASA zajišťuje dopravu kosmonautů v komplexu F9/Dragon (zatímco Starliner spí zimním spánkem, ze kterého kdoví, jestli se vůbec probudí), je garážová firma?
Určitě měl na mysli Blue Origin. Největšího světového providera dle vyneseného nákladu určitě ne. |
|
citace 7.12.2021 - 12:14 - Martin Kostera:
citace 7.12.2021 - 11:49 - NovýJiřík:
Nevím, jaká je u Boeingu ve vztahu ke státnímu rozpočtu bilance daně vs. dotace, případně předražené smluvní zakázky od státu, spíš mne zaujaly ty garážové firmy. SpaceX, která pro NASA zajišťuje dopravu kosmonautů v komplexu F9/Dragon (zatímco Starliner spí zimním spánkem, ze kterého kdoví, jestli se vůbec probudí), je garážová firma?
Určitě měl na mysli Blue Origin. Největšího světového providera dle vyneseného nákladu určitě ne.
Aha, chápu. Garáže postavil Bezos opravdu pěkné, dalo by se v nich ustájit celé stádo argentinosaurů včetně sena na zimu pro ně. Jen nevím, co v nich teď bude, když dinosauři dávno vyhynuli?
Teda kromě Boeingu a spol. [upraveno 7.12.2021 18:41] |
|
JeBe je dobrý garážmistr a cerpač dotací na makety. |
|
funkčná maketa lepšia ako nefunkčný prototyp |
|
:-) Prototypů je hodně v muzeu, makety také. Dokončit funkční dílo chce hodně umu.
Možná si také postavím loď, ale na vodu... :-)
[upraveno 9.12.2021 08:51] |
09.12.2021 - 09:12 - Ervé | |
|
citace 8.12.2021 - 21:17 - Alchymista: funkčná maketa lepšia ako nefunkčný prototyp
Funkční maketa je míň než nefunkční prototyp. |
14.12.2021 - 07:28 - Ervé | |
|
Boeing odepsal stávající přístrojový modul OFT-2 a pro let OFT-2 použije ten stavěný pro 1. pilotovanou misi, ostatní posune. Rozumné řešení, s problematickým si teď můžou hrát a pro let budou mít nový.
https://blogs.nasa.gov/commercialcrew/2021/12/13/boeing-to-move-up-service-modules-for-commercial-crew-flight-tests/
První termín pro start květen 2022.
[upraveno 14.12.2021 07:29] |
|
Pořád je start OFT-2 naplánovaný na 19. května 2022, tedy za tři týdny. Tak uvidíme, jestli se Boeingu začne dařit.
https://www.ulalaunch.com/missions/next-launch/atlas-v-starliner-oft-2 |
|
Jojo, vyměnili servisní modul za nový.
Poletí na Atlas V s motory rd 180.
Pak delta IV a nebo imaginární vulcan. Ten bude human rated kdy ? 2025?
A nebo že by falcon 9?
Pristane na západě USA, na východě není přistávací polygon?
https://starlinerupdates.com/
[upraveno 27.4.2022 15:59] |
|
citace 27.4.2022 - 15:28 - Ervé: Pořád je start OFT-2 naplánovaný na 19. května 2022, tedy za tři týdny. Tak uvidíme, jestli se Boeingu začne dařit.
Taky jsem zvědavý. Pokud by to vyšlo, hádám, že se Boeing bude za každou cenu snažit uspíšit pilotovaný let ještě na konec letošního roku, aby ten letopočtový skluz za SpaceX nevypadal tak velký. Jiná otázka je, co když to (znovu) nevyjde. |
|
Teď jsem koukl na váhu starlineru-13 tun. CD má prázdný 9,5 tuny.
Proč je tak těžký?
Data mám z wiki.
Je částečně použitelný, což nechápu jak je přesně myšleno.
|
|
Boeing clashes with key supplier ahead of Starliner spacecraft launch
https://edition.cnn.com/2022/05/11/tech/boeing-supplier-clash-starliner/index.html |
|
citace 12.5.2022 - 19:00 - Eudoxus: ...
Aerojet preda musi vediet aku chemicku latku pouziva Boeing na cistenie rozvodov...
V podstate je asi jedno z akeho dovodu sa ventily projektovane Aerojetom zasekli...
|
|
7 dní. Třeba se v tomto desetiletí něco Boeingu povede. |
|
https://spacenews.com/boeing-considering-redesign-of-starliner-valves/
Nevím nevím, to nepoveze hnůj ale lidi. |
|
citace 12.5.2022 - 19:00 - Eudoxus: Boeing clashes with key supplier ahead of Starliner spacecraft launch
https://edition.cnn.com/2022/05/11/tech/boeing-supplier-clash-starliner/index.html
Hmm, na konci toho článku se píše že:
V roce 2017 měl Starliner při pozemní zkoušce nehodu, po které musel prezident jiného subdodavatele podstoupit amputaci nohy!!!
Někdo přišel o nohu! Podle tohoto tvítu https://twitter.com/joroulette/status/1524394155379769346 se jedná o subdodavatele testování padáků NearSpace Corporation. Při zkoušce měl být Starliner upoután pod balony ve výšce 12 kilometrů a po odhozu měl simulovat návrat.
Timothy Lachenmeier stál na žebříku vedle Starlineru a dělal poslední úpravy. Nicméně dráty, které držely balony se předčasně odpálily, Starliner začal nečekaně stoupat. Tim musel skočit z šestimetrové výšky, zlomil si kotník a pak na něho ten žebřík ještě dopadl. Utrpěl další četná zranění a po 4 měsících mu museli amputovat pravou nohu pod kolenem. |
|
citace 12.5.2022 - 22:23 - Grofino: https://spacenews.com/boeing-considering-redesign-of-starliner-valves/
Nevím nevím, to nepoveze hnůj ale lidi.
Problém s protékajícími ventily se může přihodit každému.
https://www.elonx.cz/spacex-konecne-oznamilo-pravdepodobnou-pricinu-dubnoveho-vybuchu-crew-dragonu/
Ten článek na spacenews je o zvažovaném budoucím řešení problému s ventily ve Starlineru. |
|
citace 13.5.2022 - 07:00 - Jiří Hošek: ...Problém s protékajícími ventily se může přihodit každému...
V tom pripade je lepsie prist na to pred startom...
...ale i tak by som ocakaval, ze na rampu chodi uz mnohokrat a mnohorako testovana technika... |
|
Proto jsou ty potíže pro mne záhadou.
Jedná se o vypešení oproti drivejšku? |
|
citace 13.5.2022 - 18:52 - Grofino: Proto jsou ty potíže pro mne záhadou.
Jedná se o vypešení oproti drivejšku?
Incidenty v začátcích pilotovaných programů:
- problémy při návratu Vostoku 1
- požár Apolla 1
- havárie při přistání Sojuzu 1
- úmrtí dvou techniků firmy Rockwell před STS-1
- zničení VSS Enterprise během zkušebního letu |
|
V1 a V2 padaly jako hrušky. Snad jsme o kousek dále.
Otázka je, zdali to tak je.
NASA start potvrdila.
https://twitter.com/NASA/status/1525207133020635137
|
|
Toto je realita, lobování...
https://twitter.com/KenKirtland17/status/1526242679113273344
|
|
Hlavně se mi líbí, jak na jednu stranu říká, že děkuje Boeingu za vstup do soutěže, protože tím program získal podporu lobbistů na Kapitolu a za to, že podepsali kontrakt s pevnou cenou (stejně jako SpaceX) a pak SieraNevada. A na druhou, že Boeing už to nikdy neudělá.
Protože přes silácké řeči se ukázalo, že je Boeing prohnilá neschopná firma s obrovskými problémy kam se podíváš. Navíc k notoricky známému MAXU podělali všechno, na co sáhli v tomto století. [upraveno 17.5.2022 07:06] |
|
Odkaz na článok, s ktorého je ten text.
https://arstechnica.com/science/2022/05/actually-boeing-is-probably-the-savior-of-nasas-commercial-crew-program/?comments=1
Zaujal ma v diskusii k nemu komentár.
Odpoveď na otázku, či môže Boeing vykonať nejaké zmeny ktoré by jeho situáciu a prácu zlepšili.
citace: Problém je, že nemôžu. Spadli do outsourcingovej králičej diery. „X stojí príliš veľa“ pre MBA znamená „outsourcovať to niekomu inému“. Potom vyhodia všetkých ľudí, ktorí pracovali na X. Takže stratili odbornosť. Takže keď sa to pokúsia začleniť do toho, čo majú, nastanú problémy a nezostane nikto, kto by to vyriešil. Musia najať dodávateľa (niekoho, kto pôvodne pracoval na X) za veľký plat. Je to dočasné. X sa zase pokazí alebo spôsobí problémy s integráciou, alebo sa zmení dodávateľ, alebo...
Takže zrazu sa im zvýšia náklady a ich riešením je outsourcovať Y, potom Z a ďalej. Nakoniec sa snažia poskladať všetky kúsky dohromady a všetky sú pohyblivými cieľmi a nefungujú celkom správne.
Príkladom sa zdajú byť práve tie "ventily", Boeing vývoj celého pohonného systému outsourcoval k inej spoločnosti Aerojet Rocketdyne, s ktorou sa teraz dohaduje "kto za to môže".
https://edition.cnn.com/2022/05/11/tech/boeing-supplier-clash-starliner/index.html
citace: Predstavitelia Boeingu súkromne považujú vysvetlenie Aerojetu pre chybné ventily za snahu odvrátiť zodpovednosť za nákladné meškanie pre Starliner a vyhnúť sa plateniu za prerobený ventilový systém, uviedli dva zo zdrojov.
"Je to smiešne," povedala jedna osoba zapojená do spoločného vyšetrovania Boeingu a NASA v otázke hodnoty o tvrdení spoločnosti Aerojet, pričom anonymne hovorila o dôverných vzťahoch s dodávateľmi. "Prinútiť výrobcu ventilov alebo poskytovateľa pohonného systému, aby napísal: 'Áno, pokazil som to'... to sa nikdy nestane."
Aerojet totiž rvrdí, že za problém s koróziou vo ventiloch nemôže vzdušná vlhkosť ale niečo iné.
citace: Inžinieri a právnici Aerojet to vidia inak a obviňujú čistiacu chemikáliu, ktorú Boeing použil pri pozemných testoch, uviedli dva zo zdrojov.
[upraveno 17.5.2022 10:10] |
|
citace 17.5.2022 - 07:04 - Ervé: Hlavně se mi líbí, jak na jednu stranu říká, že děkuje Boeingu za vstup do soutěže, protože tím program získal podporu lobbistů na Kapitolu a za to, že podepsali kontrakt s pevnou cenou (stejně jako SpaceX) a pak SieraNevada. A na druhou, že Boeing už to nikdy neudělá.
Protože přes silácké řeči se ukázalo, že je Boeing prohnilá neschopná firma s obrovskými problémy kam se podíváš. Navíc k notoricky známému MAXU podělali všechno, na co sáhli v tomto století. [upraveno 17.5.2022 07:06]
pane ERVE, mícháte původní článek a svoje představy, mícháte dojmy s pojmy:
Původní článek na twitteru v podstatě oceňuje účast Boeingu v soutěži o soukromého dopravce na LEO. Argumentuje tím, že přítomnost velkého a renomovaného partnera (firmy Boeing včetně jeho lobbingu) dala celé soutěži vážnost a pomohla ke změně odmítavého postoje zákonodárců USA a k jejímu odsouhlasení kongresem Spojených států. Na závěr Charlie Bolden říká, že si myslí, že pokud se dneska Boeing ohlédne zpět, tak by do toho (Boeing do programu Comercial Crew) zřejmě znovu nešel.
Zbytek Vašeho příspěvku (silácké řeči, názor na firmu Boeing, letadla MAX) je pak už pouze Váš názor. A jako takový by měl být oddělený od původní citace.
ps: Neříkám nic o tom jak si současný Boeing vede (souhlasím, že aerokosmická část firmy Boeing si vede bídně). Jen prosím nekomolte původní článek ...
|