Jun 2019: $34 billion
May 2018: $25 billion
Nov 2017: $21 billion
Jan 2015: $10 billion
Oct 2010: $1 billion
Jun 2009: $547 million
Mar 2007: $280 million
Mar 2005: $163 million
Dec 2002: $27 million (launch year)
citace:
Zákazníci už dostávají slevy na start jako benefit znovupoužitelnosti.
oprava: zľavy to boli doteraz. Teraz už to začína byť normálna cena.
Je to len ďalšia z indícií, že náklady na štart sú extrémne nízke a marža je veľmi príjemná. Keďže SpX si z týchto štartov musí uhradiť miliardu čo dala na vývoj. [upraveno 9.7.2019 15:36]
Snáď tam o tom Elon.. Jednej "polnoci", netvetne..
Že to tiež budú musieť jedného dňa zdražiť..
V ideálnom prípade.. By doprava do vesmíru, mala fungovať na tých istých princípoch ako, ako akákoľvek iná doprava..
citace:Snáď tam o tom Elon.. Jednej "polnoci", netvetne..
Že to tiež budú musieť jedného dňa zdražiť..
V ideálnom prípade.. By doprava do vesmíru, mala fungovať na tých istých princípoch ako, ako akákoľvek iná doprava..
citace:Ako vypadajú posledné odhady, kedy konečne space x uskutoční pilotovaný let?
V tuto chvíli ty odhady říkají "v prvním čtvrtletí roku 2020". Viz např. https://www.nasaspaceflight.com/2019/10/spacexs-crew-dragon-important-test-campaign/ - "At this point in time, the best-case scenario would see a crewed Demo-2 test flight in the first quarter of 2020, according to Musk and Bridenstine." ("Podle Muska a Bridenstina by v ideálním případě mohl pilotovaný testovací let Demo-2 proběhnout v prvním čtvrtletí 2020.")
https://www.space.com/amp/spacex-crew-dragon-abort-test-december-2019.html
Hmm..
Skutočne si to "prerušenie letu" ako test, žiada použitie úplného nosiča aj s druhým stupňom?
Hmm..
V klasickom poňatí, v momente keď pracuje druhý stupeň, to sa už odhadzuje vežičkové LAS a aerodinamicky kryt.. A mal by stačiť "motor lode"..
Pri tej koncepcii Space x, nestačilo by Dragona namontovať hneď na prvý stupeň?
..
Alebo teda ako vlastne má ten test vypadať a čo má preukázať? [upraveno 4.12.2019 21:02]
..
Ono sa to týka aj boeing starliner, ani ten nepoužíva klasickú vežičku LAS.. [upraveno 4.12.2019 21:05]
citace:https://www.space.com/amp/spacex-crew-dragon-abort-test-december-2019.html
Hmm..
Skutočne si to "prerušenie letu" ako test, žiada použitie úplného nosiča aj s druhým stupňom?
Hmm..
V klasickom poňatí, v momente keď pracuje druhý stupeň, to sa už odhadzuje vežičkové LAS a aerodinamicky kryt.. A mal by stačiť "motor lode"..
Pri tej koncepcii Space x, nestačilo by Dragona namontovať hneď na prvý stupeň?
..
Alebo teda ako vlastne má ten test vypadať a čo má preukázať? [upraveno 4.12.2019 21:02]
..
Ono sa to týka aj boeing starliner, ani ten nepoužíva klasickú vežičku LAS.. [upraveno 4.12.2019 21:05]
prokázat má funkčnost záchranného systému v čase MAXQ, což je cca minuta po startu, s druhým stupněm to nemá nic společného
na jeho místě bude jenom maketa bez motoru
na dotaz, proč ta musí být? zamysli se, co je jednodušší, posadit tam mmaketu druhého stupně, nebo složitě upravovat spojení 1. stupeň dragon
nehleě na to, že to má být realistický test
Počet pristáti prvého stupňa:
First Stage Landing Stats
as of 12/05/2019
---------------------------------------
Successes/Attempts 45/54*
F9 Successes/Attempts 39/45
FH Successes/Attempts 6/9*
OCISLY 20/27*
JRTI 7/8
CC LZ-1 13/14
CC LZ-2 3/3
VA LZ-4 2/2
---------------------------------------
* FH-2 Core B1055.1 landed successfully on OSCILY, but subsequently
toppled and was lost. Is not counted as a success in these numbers.
zdroj: edkyle99 forum.nasaspaceflight.com
Nechce sa mi veriť, že ich už 46(45) úspešne pristálo.
[upraveno 6.12.2019 08:16]
Aby se SpaceX mohla účastnit programu National Security Space Launch, bude muset získat některé další schopnosti, jako třeba vertikální integraci apod.